Tízből kilenc bankkártya-birtokos már hallott a január 1-jétől életbe lépett többlépcsős azonosításról. Az OTP Bank megbízásából készített felmérés szerint az interneten kártyával vásárlók többségének nem okoz gondot az új jóváhagyási folyamat
A válaszadók 63 százaléka a többlépcsős azonosításhoz kapcsolódó ügyintézés és az új folyamat megtanulása során nem kért közvetlen segítséget banki ügyintézőtől, vagy ismerőstől, hanem önállóan tájékozódott és tette meg a szükséges lépéseket. A felmérés szerint, a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről, és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott, míg 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.
Mit kell tenniük az OTP ügyfeleinek?
Az OTP Bank ügyfeleinek a többlépcsős jóváhagyáshoz előzetesen mindenképp regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, érvényes mobiltelefonszámuk megadásával. Ezt követően a banki mobiltelefonos alkalmazást már használó ügyfelek az appba belépve tudják jóváhagyni az internetes kártyás fizetéseket, míg azoknak, akik nem regisztráltak a mobilalkalmazásra, az SMS-ben kapott internetes biztonsági kódot és a 3 jegyű TeleKódot kell megadniuk a fizetési felületen a jóváhagyáshoz. A bank ügyfelei a www.otpmindennap.hu/kartyabiztonsag oldalon részletesen tájékozódhatnak esetleges teendőikről, valamint a többlépcsős jóváhagyás menetéről.