A legfrissebb adatok szerint már 1,2 millió magyar felhasználóval büszkélkedhet a Revolut, azaz a közel tízmilliós népességű Magyarországon minden 8. lakos az ügyfelük. Ugyanakkor a Bankmonitor tapasztalatai alapján a Revolut általában csak másodlagos számlaként funkcionál, a legtöbben megtartják mellette a hagyományos bankszámlájukat is.
Nyilvánosságra hozta a 2023-as üzleti eredményeit a hazánkban is igen népszerű fintech-szolgáltató. A számok magukért beszélnek, nagyon rákaptak a magyarok a Revolut szolgáltatásaira.
Tarolt a Revolut a magyarok körében
Komoly méreteket öltött tavaly a Revolut térhódítása: 2022-höz képest 57%-kal növelték a magyar lakossági ügyfeleik számát, így 2023. év végén már 1,2 milliós ügyfélkört tudhattak magukénak. A vállalati szektorban hasonló mértékű, 56%-os növekedésről számoltak be. A cég idén már lassabb, de még mindig erőteljes bővülésre számít, várakozásuk szerint 2024-ben elérhetik az 1,5 milliós számot, amely 25%-kal haladná meg a tavaly év végi szintet.
Globálisan is jól ment a Revolut szekere, 2023-ra világszerte elérték a 38 milliós ügyfélbázist, az ügyfélbetétek pedig 38%-kal növekedtek, így átlépték a 23 milliárd dollárt (kb. 8 400 milliárd forintot). Összehasonlításképpen: a magyar lakosság összes bankbetétje a legfrissebb adatok alapján kb. 14 700 milliárd forintra tehető, amely közel kétszerese a fintech-cég globális betétállományának.
A fentiekből könnyedén kiszámítható, hogy egy ügyfél átlagosan 605 dollárnyi betétet – kb. 221 ezer forintnak megfelelő összeget – tart a Revolutnál.
Hirdetés
Hirdetés
A legtöbben csak másodlagos számlaként tekintenek a Revolutra
A neobankot elsődlegesen a fiatalok és a városiak használják: e cikk szerzőjének volt alkalma egy budapesti egyetemi előadás során gyors felmérést készíteni a hallgatóság körében. A jelenlévők csaknem 100%-a jelentkezett arra a kérdésre, hogy ki rendelkezik számlával a Revolutnál. Azonban a második kérdésre, amely úgy szólt, hogy ki használja elsődleges bankszámlaként a Revolutot, már nagyon kevés kéz maradt fent.
Felhasználói szemmel a cég legfőbb hiányosságai közé lehet sorolni, hogy nem rendelkezik magyar nyelvű, fizikailag elérhető ügyfélszolgálattal, hanem a felmerülő problémákra angol nyelven, chat-üzenetben kell megoldást találni egy távoli operátor segítségével. Érthető, hogy ez az eljárás a magyarok jelentős része számára nem kielégítő, ezért nem is jöhet szóba számukra a neobank használata.
Sokak számára pedig az jelent visszatartó erőt, hogy a neobank egyelőre nem képes teljesíteni az azonnali átutalást – kivéve akkor, ha a fogadó fél is Revolutot használ –, valamint csoportos beszedési megbízást sem lehet megadni. Amíg ezek nem változnak, addig a nagy többség minden bizonnyal csak másodlagos számlaként, külföldi utazások, kisebb költések vagy rendszeres előfizetések lebonyolítására fogja használni a cég szolgáltatását.
Már sok helyen lehet jóváírást kapni az új ügyfelek behozataláért
Az innovatív vállalat gyors terjedésének egyik fő motorja, hogy a meglévő ügyfelek bizonyos összegű jóváírást kaphatnak, ha az ismerőseik körében új felhasználókat toboroznak a Revolutnak. Eleinte még csak 3 ezer forint volt a jutalom, de manapság már gyakran 15-20 ezer forintot is fizet a cég minden újonnan behozott ügyfélért.
Igaz, hogy az ilyen jellegű jóváírás már egyre több hagyományos banknál is divat, tehát a Revolut versenyelőnye e tekintetben jelentősen megcsappant. Jelenleg sok esetben 30-40 ezer forintot is fizet a bank az új ügyfelekért, bár abban lehetnek különbségek, hogy pontosan ki milyen arányban kapja a jóváírást. Az is elképzelhető, hogy az ajánló 15 ezer forint jutalomban részesül, az ajánlott pedig szintén 15 ezer forintot kap, de új ügyfélként ajánló nélkül is meg lehet szerezni 30 ezer forint jóváírást.
Fontos, hogy a jóváírásnak általában feltétele van, például megfelelő aktivitást kell mutatni a bankszámlán, akár jövedelem érkeztetésével, akár meghatározott mennyiségű és nagyságú kártyás fizetés lebonyolításával.