A felújítási támogatás egy remek lehetőség a felújítást tervező családok számára, a kedvezmény igénylési határideje azonban vészesen közeleg. Egyre fontosabbá válik az, hogy a kérelemhez szükséges dokumentációt hiánytalanul és hibátlanul nyújtsuk be a Kincstárnak. A Bankmonitor szakértői összeszedték mire érdemes figyelni, milyen hibákat követünk el a leggyakrabban a támogatás igénylése során. A cikk szerzője Molnár-Simon Tímea, a Pénzügyi Mentorok tagja.
Amikor felújítjuk otthonunkat 2 dolgot szoktunk nagyon várni: jöjjön végre a szaki, és menjen el végre a szaki. Az elmúlt közel 2 évben ez kiegészült még egy dologgal: érkezzen meg a felújítási támogatásról a támogatói okirat és landoljon a maximum 3 millió forint a számlánkon.
2021. január 1-től a felújítási költségünk fele, maximum 3 millió forint visszajár, ha kellő mennyiségű anyag és munkaköltség számlával tudjuk igazolni otthonunk szépülését. Természetesen a kedvezmény elnyeréséhez számos feltételt teljesítenünk kell, mindemellett keresztül kell verekedni magunkat a kérelem beadásához kapcsolódó dokumentáció-cunamin. Mindezek előtt pedig rá kell venni a kedvenc vállalkozóinkat egy szerződés hibátlan kitöltésére és aláírására.
Hirdetés
Hirdetés
Közeleg az igénylési határidő, minden részletre figyelni kell!
Látható tehát, hogy nem adták/adják ingyen a kedvezményt. Ez a lehetőség azonban a mostani információink szerint szilveszteri pezsgő pukkanásával együtt vész el a ködben. Aki ki szeretné használni a felújítási támogatást, az a hibátlan és teljeskörű dokumentációját legkésőbb a december 31-én felcsendülő Himnusz előtti pillanatig – vagyis éjfélig – be kell küldenie online (SZÜF felületen), vagy postán, vagy leadnia egy kormányablakban. Utóbbi esetében érdemes a decemberi ügyfélfogadási rendet már most szemügyre venni a közigazgatási szünet tükrében.
Milyen hibákat követünk el a támogatás igénylése során?
Ha a támogatási kérelmünket beadjuk 3 kimenetele lehet az ügynek:
- Minden rendben van, teljes a dokumentációnk és megfelelünk minden feltételnek. Ez esetben örülünk és bonthatunk egy újabb üveg pezsgőt.
- A benyújtott anyagaink nem teljeskörűek, akkor hiánypótlási felhívást kaphatunk. Ennek teljesítésére 30 napunk van. A hiánypótlás online beadás esetén mailben, vagy postán érkezik attól függően, hogy online adtuk-e be a kérelmünket, vagy személyesen. Javítani/pótolni is ugyanezeken az utakon tudunk. Tehát a SZÜF vagy a posta lesz a barátunk.
- Nem felelünk meg valamely feltételnek, akkor sajnos elutasítást kapunk. Itt fellebezésnek helye sajnos nincs.
Hiánypótlásra akkor kerül sor, amikor a kérelmi dokumentációnk nem teljes, amik mögött a Bankmonitor szakértőinek tapasztalata szerint az alábbi okok szoktak állni:
- Nem csatoltunk minden szükséges dokumentumot (lemaradt például valamelyik szükséges nyilatkozat, egy személy igazolvány vagy lakcímkártya, vállalkozási szerződés, számla, átutalási igazolás csatolása, NAV nullás igazolás).
- A csatolt dokumentum hiányos/hibás (például a vállalkozási szerződésben és/vagy a számlán nem került kellő részletezettséggel feltüntetésre az elvégzett munka vagy a felhasznált anyag, a vállalkozási szerződés minden egyes pontja nem lett kitöltve, lemaradt egy tanú, a számlaösszesítőben nem jól került megbontásra a számla tartalma).
Elutasítják az igénylést – Miért?
Nézzük meg azt is, mik a leggyakoribb elutasítási okok a felújítási támogatás igénylésénél:
- Nincs meg a szereplőknek (igénylőknek és gyermekeknek) az 1 éves állandó lakcíme a felújított ingatlanban.
- Az igénylő(k)nek 5000 forint feletti köztartozása van.
- Nem együttes igénylőként nyújtották be a kérelmet annak ellenére, hogy mindkét szülőnek az állandó lakcíme a felújított ingatlanba szól.
- Több mint 60 nap telt el az utolsó számla kiegyenlítése és a támogatás igénylése között.
- Nem lakóingatlan felújítására került sor.
A felújítási támogatás minden feltételét a cikkben nem érintettük, de szívesen küldünk számodra ingyenes videót, amiben minden feltételről hallhatsz. Ehhez csak az e-mail címed kell megadnod itt az űrlapon.