MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Már nem sokáig járunk bankfiókba

  • 2014.04.13.
  • szerző: bankmonitor

Magyarországon az ügyfelek többsége még mindig bankfiókban intézi ügyeit. A tendencia azonban egyértelmű: az elektronikus csatornák lassan, de biztosan átveszik a vezető szerepet a bankolásban. A bankfiók helyett már inkább az internetbank, a mobilbank és az okostelefonra letölthető alkalmazás élvez előnyt a mindennapi bankügyek során.

Magyarországon az ügyfelek 60 százaléka még mindig a bankfiókban intézi a pénzügyeit. Természetesen kor szerint igen nagyok a különbségek. Az Erste Bank 6 régiós országot, köztük Magyarországot is érintő felméréséből kiderül, hogy idehaza a 30 év alattiak több mint fele használja az elektronikus csatornákat.  30-59 éves korosztálynál jelentősnek mondható 41 százalék nem a bankfiókra szavaz, míg a 60 év felettieknél ez az arány mindössze 11 százalék. Jól látszik, hogy ahogy haladunk előre az időben egyre több lesz a digitális bennszülött, akinek a netbank már nem a bankfiók helyettesítő, hanem maga a bank.
Már minden tízedik banki ügyfél csak és kizárólag elektronikus csatornát használ, és ez az arány várhatóan dinamikusan bővülni fog.

A felmérés egyik érdekes eredménye, hogy az általában kütyümániásabb férfiak között magasabb az elektronikus csatornát használóak aránya (33%) szemben a személyes kapcsolatokban inkább hívő nőkkel (23%).

Nemzetközi szintéren sincs szégyenkezni valónk:
a résztvevő országok közül a második legmagasabb a kizárólag elektronikus csatornát használók aránya hazánkban. A prímet Csehország és Szlovákia viszi a maguk 16-16 százalékával.

Az elektronikus csatornák legdinamikusabban bővülő ága az okostelefonra letölthető mobil applikációk. Jelenleg ez a csatorna a felmérésben részt vevő országok közül Romániában a legnépszerűbb, ahol az ügyfelek 16 százaléka használja ezt a megoldást, míg a többi országban 3-13 százalékos ez az arány. 

Az okostelefonnal való bankolás fejlődését mi is az egyik legizgalmasabb területnek találjuk. Már több okostelefont adnak el, mint normál mobiltelefont, és egyre inkább az életünk részévé vált: ezen érjük el ismerőseinket (nem csak telefonhívással, hanem e-mailt, facebookot, vagy chatet használva), erről olvasunk híreket, vagy éppen ezzel intézzük a pénzügyeket.

Nézd meg korábbi cikkünkben, hogy a bankok milyen okosalkalmazással segítik a mindennapi pénzügyeidet!

Ha pedig arra is kíváncsi vagy, hogy melyik banknál mennyibe kerül egy-egy netes utalás, akkor használd bankszámla keresőnket!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankszámla
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Tanulj ingyen a Google-től!

    A cég 1 milliárd dollárt költ el nonprofit célra, főleg a digitális készségek, programozás, mobil appok, szociális média használatának oktatására, karriertanácsadásra és 1 millió munkaórában...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.