Betöltés

Már nem sokáig járunk bankfiókba

szerző: Bankmonitor.hu
2014-04-13

Magyarországon az ügyfelek többsége még mindig bankfiókban intézi ügyeit. A tendencia azonban egyértelmű: az elektronikus csatornák lassan, de biztosan átveszik a vezető szerepet a bankolásban. A bankfiók helyett már inkább az internetbank, a mobilbank és az okostelefonra letölthető alkalmazás élvez előnyt a mindennapi bankügyek során.

Magyarországon az ügyfelek 60 százaléka még mindig a bankfiókban intézi a pénzügyeit. Természetesen kor szerint igen nagyok a különbségek. Az Erste Bank 6 régiós országot, köztük Magyarországot is érintő felméréséből kiderül, hogy idehaza a 30 év alattiak több mint fele használja az elektronikus csatornákat.  30-59 éves korosztálynál jelentősnek mondható 41 százalék nem a bankfiókra szavaz, míg a 60 év felettieknél ez az arány mindössze 11 százalék. Jól látszik, hogy ahogy haladunk előre az időben egyre több lesz a digitális bennszülött, akinek a netbank már nem a bankfiók helyettesítő, hanem maga a bank.
Már minden tízedik banki ügyfél csak és kizárólag elektronikus csatornát használ, és ez az arány várhatóan dinamikusan bővülni fog.

A felmérés egyik érdekes eredménye, hogy az általában kütyümániásabb férfiak között magasabb az elektronikus csatornát használóak aránya (33%) szemben a személyes kapcsolatokban inkább hívő nőkkel (23%).

Nemzetközi szintéren sincs szégyenkezni valónk:
a résztvevő országok közül a második legmagasabb a kizárólag elektronikus csatornát használók aránya hazánkban. A prímet Csehország és Szlovákia viszi a maguk 16-16 százalékával.

Az elektronikus csatornák legdinamikusabban bővülő ága az okostelefonra letölthető mobil applikációk. Jelenleg ez a csatorna a felmérésben részt vevő országok közül Romániában a legnépszerűbb, ahol az ügyfelek 16 százaléka használja ezt a megoldást, míg a többi országban 3-13 százalékos ez az arány. 

Az okostelefonnal való bankolás fejlődését mi is az egyik legizgalmasabb területnek találjuk. Már több okostelefont adnak el, mint normál mobiltelefont, és egyre inkább az életünk részévé vált: ezen érjük el ismerőseinket (nem csak telefonhívással, hanem e-mailt, facebookot, vagy chatet használva), erről olvasunk híreket, vagy éppen ezzel intézzük a pénzügyeket.

Nézd meg korábbi cikkünkben, hogy a bankok milyen okosalkalmazással segítik a mindennapi pénzügyeidet!

Ha pedig arra is kíváncsi vagy, hogy melyik banknál mennyibe kerül egy-egy netes utalás, akkor használd bankszámla keresőnket!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankszámla
ajánlatok között!

Tovább a kalkulátorhoz

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Mobilon keresztül is tarol a személyi kölcsön

2018. 04. 11.

Ma már olyan világot élünk, hogy nemcsak egy hírt tudunk elolvasni a mobilunkon, vagy éppen megnézni történt-e valami a közösségi hálón, hanem akár egy alkalmazáson keresztül személyi kölcsönt is percek...

Könnyebb letenni a készpénzt, mint a piát

2018. 03. 06.

Egyre többször kérdezik meg a bankok az ügyfeleiket a bankolási szokásaikról, a legfrissebb ilyen felmérést a CIB Bank tette közzé. Mindebből kirajzolódik, hogy az ügyfeleknél egyre hátrébb szorul a készpénzhasználat...

Ez igen! A mobilok ütik ki a nyeregből a bankfiókokat

2016. 10. 06.

Újra nekiveselkedtünk, a netbankok után most a mobilbankokat veséztük ki, hiszen mára az okostelefonok is az életünk szerves részeivé váltak. 11 bank válaszai alapján elégedettek lehetünk, bár ahogy nőnek a...

Blogajánló

  • alapblog

    Az emberek vagy a számok fontosabbak?

    Mi hajtja a növekedést? A világ gazdaságainak teljesítménymérésére közkedvelt mutatószám az egy főre jutó GDP. A számításoknál az összehasonlíthatóság és pontosság miatt több változatot is...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.