Bankfiókban jártunk… és nem értjük…

Bankfiókban jártunk… és nem értjük…
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2013-04-06
 

A Bankmonitor csapata erős online fókusszal szervezi saját pénzügyeit, ugyanakkor néha mi sem tudjuk megkerülni, hogy meglátogassunk egy bankfiókot ügyintézés céljából. Ez történt tegnap is, amikor erősen meglepő tapasztalatokat gyűjtöttünk az egyik legnagyobb hazai bank fiókjában.

A történet úgy indult, hogy az egyik bankszámlám megszüntetéséről döntöttem. Egy ilyen akcióhoz megkerülhetetlen felkeresni a bankot. Belépek a bankfiókba, mindenki nagyon kedves, a banki tanácsadó igyekszik gyorsan és flottul megszüntetni a bankszámlámat, valamint kifizetni az ott nyilvántartott készpénzt. Mosolyogva elköszönünk egymástól?

Hol van itt a meglepetés?

Az égvilágon senki sem kérdezte meg tőlem, hogy miért is kívánom megszüntetni a bankszámlát, mely talán egy értékes információ lehetne a jövőre vonatkozóan, hogy csökkentsék a bankot elhagyók számát. Nem próbáltak még fél mondat erejéig sem tartóztatni.

Mindez alapvetően szembe megy a bank saját üzleti logikájával és célkitűzéseivel. Több száz millió forintot költenek marketingre, hogy meggyőzzék a máshol bankolókat: ez egy igazán nagyszerű bank, nagyon jó szolgáltatásokkal. Amikor beléptem a bankfiókba impulzusok tömege ért: kiemelkedően jó hitelajánlatuk van számomra, a lakástakarék pénztár kihagyhatatlan… és milyen szuper biztosítást is köthetnénk, és így tovább, és így tovább.

Az egyik oldalon gigantikus költés az ügyfélszerzésre, a másik oldalon pedig hagyják elsétálni úgy az ügyfelet, hogy legalább a számlazárás okát meg szeretnék tudni…

Szerinted…? Szívesen látjuk véleményed! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés