Nem élnek könnyű időket az önálló kiskereskedelmi vállalkozások Magyarországon. Akármit árulnak is, a tőkeerős multinacionális és hazai vállalkozások támasztotta kíméletlen versenyben kell helyt állniuk. Talpon maradásukhoz olyasmit kell nyújtaniuk vevőiknek, amit a láncok nem tudnak. A non-stop nyitva tartás, vagy éppen a személyre szabott kiszolgálás mellett most egy másik remek lehetőség is nyílt forgalmuk növelésére.
Augusztus elején kezdte el a műszaki teszteket Magyarországon a
Fizetési Pont Szolgáltatás. Talán kevés önállóan működő kiskereskedő kapta fel erre a hírre a fejét, pedig szempontjukból igenis nagy jelentőségű eseményről van szó. Persze a szolgáltatás elsősorban az ügyfeleiknek szól, de
a kiskereskedelemben vagy a szolgáltatásban tevékenykedő kisvállalkozások is sokat profitálhatnak belőle.
De mi is az a Fizetési Pont? Gyakorlatilag a bankkártyák elfogadásához használt POS terminálhoz hasonló dobozba zárt lakossági pénzügyi szolgáltatóközpont. A POS terminálnál jóval fejlettebb POI terminál rendkívül sokoldalú. Az ügyfelek nem csak fizetni tudnak a segítségével, hanem befizethetik a sárga csekkjeiket, feltölthetik telefonegyenlegüket, jegyet válthatnak a tömegközlekedési eszközökre vagy éppen hűségakcióban vehetnek részt.
A felhasználási lehetőségek száma csaknem végtelen, gyakorlatilag attól függ, milyen szolgáltatók (bankok, biztosítók, kereskedők, telefontársaságok, stb.) csatlakoznak a hálózathoz.
Felmerül a kérdés: ettől miért lesz jó a kereskedőnek? A válasz pofonegyszerű:
az új megoldás vevőket és ezáltal forgalomnövekedést hozhat és még extra bevételt is generálhat. A Fizetési Pontot működtető vállalat ugyanis nem bankfiókokba, nagy forgalmú hipermarketekbe, vagy postahivatalokba kívánja telepíteni a POI terminálokat, hanem kisebb méretű, a vevők lakóhelyéhez közel lévő boltokba. A nagy forgalmú helyeken ugyanis aligha lenne idő a sokféle pénzügyi tranzakció végrehajtására, a kisebb üzletekben viszont igen. Ha pedig a vevő tudja, hogy a sarki kisboltban, vagy a földszinti fodrászüzletben számos pénzzel kapcsolatos ügyét elintézheti, akkor e vonzó szolgáltatás miatt biztosan betér oda, ha pedig már ott van, minden bizonnyal vásárol is valamit.
A Fizetési Pont Szolgáltatás egyik előnye tehát, hogy plusz vevőket és általuk több forgalmat hozhat a rendszerhez csatlakozó bolt számára. A rendszer tesztidőszaka csak nem régen indult, így pontos adatok nincsenek, de a
becslések szerint a Fizetési Pont működése 10-20 százalékkal növelheti az adott üzlet forgalmát.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.