Lakásbiztosítás – 5 fontos lépés a kárbejelentéstől a kifizetésig

Lakásbiztosítás – 5 fontos lépés a kárbejelentéstől a kifizetésig
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2024-09-19
 

A lakásbiztosítás elsődleges célja, hogy anyagi védelmet nyújtson az ingatlanunkat és ingóságainkat érő káresemények esetén. Nem is lehetne aktuálisabb a téma, hiszen például az árvíz is egy olyan esemény, ami miatt a biztosító – ha az ingatlan biztosítva van – köteles megfizetni a keletkező kárt. De hogyan működik a kárbejelentés? Mik a lépései? Cikkünkben segítünk átlátni a folyamatot, hogy zökkenőmentes legyen mind a bejelentés, mind pedig a kifizetés.

Egy lakásbiztosítás az ingatlan és annak szerves részét képező vagyontárgyak helyreállítási költségére nyújt fedezetet. Ilyen lehet például egy tűzeset, egy csőtörés, vízszivárgás, földrengés, vagy akár a most sokakat érintő árvíz miatt keletkező kár is.

Nézzük, mik a helyes kárbejelentési lépések egy lakásbiztosításnál, mikre érdemes odafigyelni és mutatjuk azt is, hogy mikor fizet a biztosító.

Hirdetés

Hirdetés

Első lépés: kárbejelentés

Ha káreseményünk történik, akkor mindenekelőtt nagyon fontos, hogy az észleléstől számított 2 munkanapon belül jelentsük be a biztosító felé! Ez történhet az adott biztosító ügyfélszolgálatán személyesen, postán, emailben vagy telefonon keresztül.

Mit kell tartalmaznia a kárbejelentésnek?

A biztosítók számára fontos, hogy a bejelentésben kitérjünk a legalapvetőbb információkra, amelyeket a biztosítónak tudnia kell, hogy elindíthassa a folyamatot. A bejelentésnek jellemzően tartalmaznia kell:

  • a károsodott vagyontárgy pontos megnevezését,
  • a kár bekövetkezésének a helyét és időpontját
  • a károsodás mértékét, becsült összegét,
  • a kár okát, rövid leírását, fotókkal/irat dokumentálva,
  • a biztosítás kötvényszámát, a károsult nevét, lakcímét, email címét, telefonszámát.

Ha betörés, vagy rablás történik, akkor rendőrségi jegyzőkönyvet is kérni fognak, vagy tűz és robbanáskárnál a tűzoltókat is értesíteni kell, illetve személyi sérülés esetén a mentőket is!

Fontos
Ha lakáshitel mellé kötötted az ingatlanbiztosítást és 500 ezer forintot elérő, vagy ezt meghaladó káresemény történik, akkor ezt a hitelező bank felé is jelezned kell.

Milyen kötelezettségünk van a kárkifizetésig?

Nagyon fontos, hogy a bejelentéstől számított 5. napig a károsodott vagyontárgy állapotán nem szabad változtatni. Csak annyiban változtathatunk, amennyiben az a kárenyhítéshez szükséges. Tehát például, ha csőtörés történik, akkor víz szivárgását, ömlését meg kell szüntetni, de a szemléig nem szabad a felbontott falrészt befalazni.

Mi történik a biztosító részéről a kárbejelentés alatt?

A bejelentést követően a biztosító általában 2 napon belül felveszi a kapcsolatot velünk. Ezt követően 5 munkanapon belül – ha nagy mértékű a kár – akkor helyszíni szemlére kerül sor. A helyszíni szemlén jegyzőkönyv készül, amelynek egy másolatát a biztosító munkatársa odaadja nekünk. Kisebb károk esetén, ha rendelkezésre áll fotódokumentáció/videó, akkor nem történik szemle. Ebben az esetben már lehet intézkedni a javításról, a megsérült vagyontárgy(ak) helyreállításáról. De ezeket célszerű a kárbejelentéstől számított 30 napon belül megőrizni.

Milyen módon és mikor fizet a biztosító?

A biztosítói kifizetés a kárrendezés során bekért legutolsó okirat beérkezését követő 15 napon belül történik meg. A kár kifizetése az igényeink szerint történik, így lehetőségünk van postai úton vagy banki átutalással is kérni a megítélt összeget az általunk megadott bankszámlaszámra.

Segítünk!

Amennyiben segítségre van szükséged a lakásbiztosítás átnézésben, megkötésében, vagy akár a kárrendezésében, kérj visszahívást és szakértőink mielőbb felveszik veled a kapcsolatot!

 
Megkeressük számodra a legkedvezőbb lakásbiztosítást!
  • Hogy ne fizess túl sokat a biztosításodra!
  • Hogy ne fizess felesleges szolgáltatásokért
  • Hogy a biztosítás fedezze az esetleges károk költségét
A lenti gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi tájékoztatóban
Hirdetés
Hirdetés