Melyik online banki szolgáltatást szeretik legjobban az ügyfelek?

Melyik online banki szolgáltatást szeretik legjobban az ügyfelek?
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2015-07-14 Frissítve: 2023-11-08
 

A Bankmonitor.hu két év után ismét komplex felmérést végzett a hazai online banki szolgáltatások ügyfélmegítélését illetően. A közel 1800 – az online bankhasználatban átlag feletti aktivitást mutató – válaszadó véleményéből átlagosan 80%-os elégedettség tükröződött, mely az elmúlt évek viszonylag szerény mértékű hazai banki IT fejlesztéseinek tükrében jónak tekinthető. Meglepően jól teljesítettek a felmérésben a kisebb, specializált banki szereplők. A mobilbanki applikációk és kiegészítő információs eszközök iránti igény fokozatosan nő az ügyfelek körében.

A Bankmonitor.hu június második felében végzett felmérést saját felhasználói között az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget illetően. A felmérést 1778-an töltötték ki, a válaszadók megoszlása a bankok között visszatükrözte az egyes bankok piaci súlyát. A felmérésben résztvevők értékítélete különösen erősnek tekinthető, mivel 80%-uk hetente legalább egyszer használja bankja online szolgáltatásait.

Összességében a válaszadók a teljes bankpiac vonatkozásában 80%-os átlagos elégedettséget jeleztek vissza (2013: 76%) az online szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ezen elégedettségi szint – figyelembe véve az elmúlt évek igen alacsony banki fejlesztési intenzitását – kifejezetten jónak tekinthető.

A banki ügyfelek az online szolgáltatásokat három különböző szempont vonatkozásában értékelték: funkcionalitás, a felhasználóbarát kialakítás, design. A három szempont összesítését követően a MagNet Bank, a Citibank és a Gránit Bank került az ügyfél elégedettségi lista élére. Fontos megállapítani, hogy a két hazai tulajdonban lévő szereplő esetében – az alternatív banki stratégiából adódóan – az átlagnál egyszerűbb banki termékskála és így letisztultabb online banki felületek állnak az ügyfelek rendelkezésére.

A banki ügyfelek az online felületek kezelhetőségével a legelégedettebbek és a design vonatkozásában értékelték átlagnál kevésbé az elérhető szolgáltatásokat.

A felmérésben résztvevő válaszadók közel egy harmada vagy használja, vagy szívesen használna (amennyiben bankjánál elérhető lenne) okos telefonra készült banki applikációt bankszámlájához kapcsolódó ügyek menedzseléséhez.

Az online applikációk népszerűségét, keresletét is némileg meghaladja a havi kiadás és bevétel összesítő alkalmazás. A válaszadók több mint 35%-a használ már ilyen eszközt, vagy használna szívesen, ha bankjánál elérhető lenne. A bankok ezen a fronton azonban versenyben állnak más szolgáltatókkal, az ügyfelek nem elhanyagolható része nem saját bankjának megoldását használja kiadásainak összesítésére.

Hirdetés
Hirdetés