Augusztus 6-án több bank ügyfele is azt tapasztalhatta, hogy tévesen, duplikálva vontak le egyes bannkártyás tranzakciókat. A problémára fény derült, a bankok már a hibás terheléseket helyreállították.
Augusztus hatodikán több számlatulajdonos is azt tapasztalhatta, hogy a számlájáról tévesen vontak le összeget. Gyakorlatilag egyes korábbi kártyás tranzakcióik lettek újra beterhelve. A téves terheléseket azóta már helyreállították, a pénzt visszaadták.
A Bankszövetség oldalán megjelent tájékoztató alapján a probléma egy bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai hibájából eredt. Ilyen helyzetben a bank, illetve a kártyatársaság csak a tranzakciók technikai feldolgozását végzik el.
A Bankszövetség kihangsúlyozta, hogy a teljes forgalomhoz képest a hibás terhelések aránya nem volt jelentős. Ettől függetlenül folyamatosan egyeztetnek az egyes szereplőkkel, hogy a hasonló helyzetek elkerülhetők legyenek.