Az Otthon Start hitelhez kapcsolódóan az egyik elvárás, hogy legalább 2 éves társadalombiztosítási jogviszonnyal kell rendelkeznie az igénylőnek. Erről pedig igazolást kell benyújtani, melyet a területileg illetékes kormányhivatalnál lehet kérni. Az igazolást már most meg lehet kérni, az ehhez kapcsolódó kérelem felkerült a kormányhivatalok oldalára.
Az Otthon Start lakáshitelt szeptembertől lehet igényelni a bankoknál, ugyanakkor már most meg lehet kezdeni a felkészülést. Például már most el lehet kezdeni begyűjteni az igényléshez szükséges dokumentumokat. Ezek közül az egyik legfontosabb a TB igazolás: ezzel támaszthatja alá az érdeklődő, hogy teljesíti a 2 éves TB jogviszonyra vonatkozó feltételt.
Jó hír, hogy már megjelent a kormányhivatalok oldalán a kérelem, amelynek kitöltésével ki lehet kérni a szükséges igazolást. Maga a kérelem így néz ki, de érdemes mindig az aktuálisat letölteni a kormányhivatalok oldaláról.
Hirdetés
Hirdetés
Hogyan lehet kikérni a TB igazolást?
Alapvetően három lehetőség van az igazolás kikérésére.
Elektronikus úton kéri meg az igénylő az igazolást
Ezt a megoldást azok tudják kiválasztani, akik a rendelkeznek ügyfélkapuval, ugyanis azon keresztül kell belépni, azonosítani magát az érdeklődőnek. A kérelem az e-Papír felületén küldhető be.
- Az „Új levél írása” pontban meg kell adni a termékcsoportot (Kormányhivatali ügyek) és az ügytípust (Egészségbiztosítási pénztári feladatok).
- A címzett az igénylő lakóhelye alapján a területileg illetékes kormányhivatal.
- Ki kell még tölteni a tárgymezőt, le kell írni mit is szeretne a kérelmező.
- E mellett pedig csatolni szükséges a fentebb említett, kitöltött nyomtatványt.
Fontos, hogy a dokumentumot megfelelő módon hitelesíteni is kell. Az ehhez kapcsolódó szolgáltatás az „Azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés (AVDH)”. Az igazolást néhány napon belül az ügyfélkapujához kapcsolódó tárhelyen fogja megkapni az igénylő.
Személyesen is kikérhető a dokumentum
Személyesen is ki lehet kérni az igazolást a területileg illetékes kormányhivatalnál. Szükség lesz a kitöltött kérelemre és a személyes okmányokra is. (Ha meghatalmazással jár el valaki egy másik személy nevében, akkor természetesen a meghatalmazásra is szükség van.)
Elképzelhető, hogy az igazolást kiállítják azonnal, de a helyzet bonyolultságától, illetve a hivatal terheltségétől függően később is küldhetik az igazolást a kérelmező részére.
Postán is be lehet küldeni a kérelmet
A területileg illetékes – lakóhely, vagy tartózkodási hely alapján – kormányhivatal felé postai úton is be lehet küldeni a kérelmet. Ez esetben szükség van a kérelem mellett a személyes okmányok (személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya) másolatára is. Ha meghatalmazással jár el valaki egy másik személy nevében, akkor a meghatalmazás eredeti példányát is el kell küldeni.
Néhány napra szükség van az igazolás elkészítésére, illetve itt még a postázási idővel is kalkulálni kell.
Összegzés
A szeptembertől elérhető Otthon Start hitel igénylésére már most fel lehet készülni. Például be lehet szerezni a kölcsön felvételéhez szükséges TB igazolást. Az ehhez kapcsolódó kérelem már elérhető a kormányhivatalok oldalán.
Érdemes a megkapott igazolást átnézni, hogy ne a hitelkérelem leadásakor derüljön ki, hogy a dokumentum tartalma nem megfelelő. (Ne azt igazolja le a hivatal, hogy nem teljesíti az érdeklődő a feltételt.)
Azt is fontos szem előtt tartani, hogy az igazolás 30 napig érvényes. A most megkért és a napokban kiállított igazolásokat gyakorlatilag szeptemberben lehet felhasználni.