Megkülönböztetett figyelem, elsőbbségi, diszkrét és rugalmas kiszolgálás. Széles körű emelt szintű banki szolgáltatások kezdve a bankszámlavezetéstől a pénzügyi tervezésen keresztül egészen a legkülönfélébb kedvezményekig. Mindezek fényében ugyan ki ne szeretné élvezni a bankok prémium szolgáltatásainak előnyeit?
A széles körben elérhető számla- és szolgáltatáscsomagokon túl több nagybank is prémium szolgáltatásaival igyekszik elnyerni mind meglévő, mind pedig jövőbeni ügyfelei kegyeit. Teljesen érthető magatartás a bankok részéről, hiszen ezzel
a szolgáltatáskörrel jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelmi, vagy vagyoni helyzettel bíró ügyfeleket célozzák meg, akik általában aktívabban használják a banki és egyéb pénzügyi termékeket.
Prémium szolgáltatásokat
főként jövedelmünk, vagy megtakarításaink alapján vehetünk igénybe, de találkozhatunk olyan gyakorlattal is, ahol a bankkal szemben fennálló hiteltartozásunk révén is bekerülhetünk a kiemelt ügyfélkörbe. Jövedelmi oldalról a nagybankok többségénél havi 250-400 ezer forintos rendszeres (jövedelem) jóváírás, míg megtakarítási lábon 5-10 millió forintos állomány szükséges, hogy élvezhessük az emelt szintű szolgáltatás előnyeit.
Mégis mit kapunk cserébe prémium ügyfélként?
Prémium szolgáltatásuk keretében a bankok igyekeznek olyan komplex szolgáltatáscsomagokat kialakítani, amelyek teljes körűen lefedik az ügyfelek mindennapi pénzügyi igényeit, továbbá olyan plusz szolgáltatásokat tartalmaznak, amelyek főként kényelmesebb és nem egy esetben kedvezőbb bankolást tesznek lehetővé.
A dedikált prémium számlacsomagon és különböző kedvezményes díjazású banki termékeken (pl.: hitelkártya, értékpapírszámla, stb.) túl számos kényelmi szolgáltatást biztosítanak a bankok a prémium ügyfeleik részére. Ilyen például a soron kívüli ügyintézés bankfiókban személyes ügyintézőnkkel, vagy az elsőbbségi kiszolgálás telefonon a prémium vonalon keresztül.
A kényelmi szolgáltatásokon túl leginkább a befektetések terén élvezhetjük a prémium státusz előnyeit. Általában szélesebb termékválaszték áll rendelkezésünkre, továbbá szakértői segítségre számíthatunk személyi bankárunktól, aki aktív szerepet vállal a terveink megvalósításához szükséges optimális megtakarítási portfólió kialakításában és gondozásában.
A szolgáltatást részeként több banknál is gazdasági elemzések, hírlevelek kerülnek összeállításra az ügyfelek részére, esetenként összejöveteleket, termékbemutatókat is tartanak részükre. Több helyen partnerkedvezmények vehetőek igénybe (ezek jellemzően egy jól kiválasztott kereskedői, szolgáltatói kör által nyújtott 5-10%-os árengedményt jelentenek), de akár assistance szolgáltatások is igénybe vehetőek. Így bármilyen kisebb-nagyobb probléma (orvosi, háztartási, autós) azonnali elhárításában bankunk (szerződött partnere) nyújt segítséget.
Prémiumra keresztelt számlacsomagot majdnem minden banknál találunk, ez azonban sok esetben a klasszikus prémium szolgáltatással közel sem azonos. Ha tudatosan szeretnéd életed pénzügyi oldalát tervezni és szeretnéd megérteni azt is, hogy melyik pénzügyi termék pontosan, hogyan segít céljaid elérésében, akkor válaszd
személyes tanácsadási szolgáltatásunk és segítünk eligazodni a részletekben!
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.