Ezek a legjobb internet bankok hazánkban – szerintetek

Ezek a legjobb internet bankok hazánkban – szerintetek
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2013-05-27 Frissítve: 2018-04-04
 

Készítettünk egy internetbanki felmérést a Bankmonitor.hu felhasználói körében. Több mint fél ezer kitöltő válaszolt 7 kérdésünkre és az eredmények se maradtak el. Közel 50% használna valamilyen pénzügyi tervező programot és az okostelefonra telepíthető internetbanki alkalmazásra is nagy szükség lenne. Utóbbi a vizsgált 11 bankból mindössze háromnál van, komoly háztartási kalkulátorral pedig sehol nem találkozhatunk. Az internetbankokról a design, a kezelhetőség és az elérhető funkciók alapján kértünk értékelést: legjobban az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen internetes felülete teljesített.

Május első két hetében közzé tettünk egy kérdéssort a Bankmonitor.hu-n. A 7 kérdésben rákérdeztünk az általatok használt internetbankra, mobil applikációra és néhány más szolgáltatásra is. Május közepéig 660 válasz érkezett kifejezetten drasztikus eredményekkel.

Összesítve kiderült, hogy a legelégedettebbek az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen Bank internetes alkalmazásának használói. Ehhez 11 bank internetbankjának értékelését vettük alapul. A kérdésekben a saját bank felületét design, kezelhetőség és funkciók szerint kellett értékelni egy ötös skálán. Ötös pontszámot az adott egy-egy tulajdonságra, aki nagyon jónak találta az internetbanki felületet abban a kategóriában.

A legkedveltebb internetbankok Magyarországon

Az MKB Bank és az OTP Bank mindhárom kategóriában dobogós lett, míg a Raiffeisen két kategóriában került fel a képzeletbeli pódiumra. Az egyedüli változatosságot az jelentette, hogy az elérhető funkciókban a CIB Bank lett a harmadik a két etalon mögött. A dobogós helyezettek mindenesetre valóban kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, hiszen az OTP Bank (meglepő, hiszen általában a kis bankok tudnak innovatívak lenni) és az MKB Bank az, aki ábrát vagy diagramot is használ a pénzügyek megjelenítésére. (Az Erste Bank internetbankja a 2013. május 21-i képet tükrözi – azóta az internetbanki felület megújult a banknál.)

Alkalmazások gyerekcipőben

2012-ben az okostelefonok száma elérte a 3 milliót Magyarországon és az új telefoneladások miatt ez a szám jelentősen nő minden évben a mediainfo szerint.  Ilyen növekedés mellett szükségszerű, hogy a bankok is reagáljanak az okostelefonok térnyerésére.

Első alkalmazásokra vonatkozó kérdésünkben az okostelefonra letölthető alkalmazásokra kérdeztünk rá. Meglepő módon sokan gondolják azt, hogy bankjuknál nem találnak letölthető alkalmazást, pedig van vagy éppen fordítva. A kommunikáció az első fontos lépés a fejlesztés után, hiszen annak hiánya félreértésre adhat okot. A megfelelő üzenet, hogy a bankomnak van-e internetbankja vagy sem, segít az elégedettségben. A kitöltők fele például egyáltalán nem tudja, hogy bankjának van-e letölthető alkalmazása.

E mellett természetesen kíváncsiak voltunk a tényleges használatra is: kevesebb, mint a kitöltők húsz százaléka jelölte azt meg, hogy használja az applikációt és elégedett is azzal. 0-9% jelezte azt, hogy ugyan használja, de nem elégedett vele.

Okostelefon applikáció a banknál

Az okostelefon alkalmazások mellett rákérdeztünk a háztartási kalkulátor / tervező programokra is. Egy ilyen szolgáltatás az internetbankon belül, összesítve, grafikonos ábrázolással megmutatja a kiadásaid és bevételeid összetételét egy adott időszakra és egyúttal segít saját pénzügyeid tervezésében, menedzselésében. Az eredmények meglepőek: a kitöltők akár háromnegyede is használna ilyen programot, ha lenne. Több mint egyharmad feltétlenül használná az internetbanki alkalmazást, míg további közel 30% talán használná azt. E mellett további több mint 20% jelölte azt meg, hogy nem gondolt még ilyenre.

Háztartási kalkulátor és pénzügyi tervező program

Lassan tényleg csak az internet számít

Jelentősen változik, hogy mit használunk bankoláshoz. Az már rég nem téma, hogy egy banknak van-e internetes felülete és úgy tűnik, az is egyre kevésbé, hogy használjuk-e. Közel 80% negyedévente vagy annál is ritkábban látogatja bankjának egy-egy fiókját. Ezzel szemben 50% hetente többször is belép az internetbanki felületre.

Milyen sűrűn használjuk a bankfiókot, internetbankot

Az internetbankok térnyerése érthető: ez az a felület, ahol gyorsabban, egyszerűbben és olcsóbban végezhetjük banki ügyeinket. Ezért is van jelentősége a mobilinternetes alkalmazásoknak is. Az okostelefonok révén még rugalmasabban és gyorsabban indíthatunk például átutalást vagy kezelhetünk bankbetétet.

Nézd meg itt, hogy mennyibe kerül az internetbank egy-egy számlához:

A jövő egyértelműen erre vezet

A bankoknak nem árt felvértezni magukat, nekünk meg érdemes belevágni az applikációk használatába, ha még nem tettük volna.

Mind az internetbanki felületek, mind pedig más alkalmazások segítenek az aktívabb és gondosabb pénzügyi tervezésben. A fióki sorban állás helyett otthonról (vagy éppen máshonnan is) elvégezhetjük a banki ügyeket és érdemes is. Mivel a banknak is olcsóbb, ha interneten végezzük ügyeinket, ezért arányban áll az „ügyintézési költség” is ezzel. Jelentősen kevesebbet fizetünk egy eseti átutalásért például, ha interneten indítjuk és nem a bankfiókban.

1

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés