A lakáseladás nem kell feltétlenül, hogy kihívást jelentsen, ha tudjuk, hogy hogyan fogjunk hozzá. Ahhoz, hogy ingatlanunkat a lehető legrövidebb időn belül és a lehető legjobb áron adjuk el, nem árt megfogadnunk néhány tanácsot. Íme, néhány hasznos tipp!
A cikk a Bankmonitor és az Ingatlantájoló partneri együttműködésében megjelenő promóciós anyag.
1. Megfelelő árazás
Az ingatlanoknak vannak olyan tulajdonságai, amelyeket egyáltalán nem, vagy csak nehezen változtathatunk meg, mint például az elhelyezkedése, a mérete, a tájolása, az elosztása vagy az állapota. Ezért is nagyon fontos, hogy már az elején helyesen határozzuk meg az árat. Ez pedig nem azt jelenti, hogy olyan áron hirdessük, amennyit kapni szeretnénk érte, hanem, hogy azon a legmagasabb áron hirdessük, amennyiért még találunk rá fizetőképes keresletet. Ez az ármeghatározás azonban nem könnyű, hiszen még egy adott környéken belül is óriásiak lehetnek a különbségek két nagyon hasonló lakás között.
A helyes ármeghatározáshoz hasonlítsuk össze a lakásunkat minél több, a miénkhez hasonló lakással, de ne a hirdetett árak legyenek a mérvadóak, hanem igyekezzünk információt szerezni arról, hogy valóban mennyiért keltek el hasonló ingatlanok a környékünkön. Ha nagyon tanácstalanok vagyunk, kérjük szakértő segítségét.
Hirdetés
Hirdetés
2. Figyelemfelkeltő hirdetés
Egy ingatlan eladhatóságát nagyban befolyásolják az ingatlan alaptulajdonságai és az ár, de legalább ennyire fontos a jó hirdetés is, hiszen enélkül a potenciális vevők tudomást sem szereznek arról, hogy az ingatlan eladó. A jó hirdetésnek pedig két fő ismérve van. Az egyik: hogy figyelemfelkeltő, a másik, hogy miután kattintott az érdeklődő, fenn is tartja a figyelmet, és tartalmaz minden olyan információt, ami a vevők számára fontos lehet.
Nézzük, mitől lesz egy hirdetés figyelemfelkeltő! Amikor hirdetésünkre kattintanak a potenciális vevők egy listaoldalon, egy képet látnak, egy címet, és csupán a legalapvetőbb adatokat, mint például a méret, az ár vagy a szobák száma. Az alapadatok itt különösebben nem is játszanak fontos szerepet, hiszen az érdeklődő valószínűleg úgy jutott el a listaoldalra, hogy ezekre az alapadatokra szűrt. Ami sokkal lényegesebb, az a cím, és még ennél is fontosabb a kép.
A listaoldalon egy hirdetés legfigyelemfelkeltőbb eleme mindenképpen a kép, ezért fontos, hogy eladó ingatlanunkról kiváló minőségű képek készüljenek, és ezek közül is a legjobbat, legkifejezőbbet töltsük fel első képnek. Azontúl, hogy figyelünk arra, hogy ide kizárólag éles, világos, jó felbontású kép kerüljön, figyeljünk arra is, hogy a ne épp a fürdőszoba, gardrób vagy egy szűk háló legyen az első képen, hanem a nappali vagy a konyha, családi ház esetén a ház kívülről, de nagy teraszos, penthouse lakás esetén lehet akár a szép, panorámás terasz is a kezdő kép.
3. Hirdetés, ami fenn is tartja az érdeklődést
Fontos, hogy miután az érdeklődők kattintottak a hirdetésünkre, olyan információkat kapjanak, ami alapján személyesen is meg szeretnék nézni az ingatlant. Ehhez fontos, hogy ne csak az első kép, hanem az összes kép kiváló minőségű legyen, és minden helyiségről készüljön legalább egy kép.
Ha felső kategóriás ingatlant hirdetünk, ne a fotóson spóroljunk, de egy átlagos lakásról is készíthetünk remek képeket, ha az alábbi szabályokat betartjuk:
- A fotózáshoz inkább fényképezőgépet használjunk, de egy jobb kamerával rendelkező okostelefon is megfelelő.
- A fotózás előtt mindenképpen rakjunk rendet és takarítsunk ki.
- Lehetőleg napsütéses időben fényképezzünk, de semmiféleképpen se nappal szemben, és bármilyen szépen is süt a nap, kapcsoljuk fel az összes lámpát, és haszáljunk még vakut is vagy a telefon HDR funkcióját.
- Figyeljünk arra, hogy komplett helyiségeket fényképezzünk, ne apróbb részleteket, mint például a padló vagy az ajtók.
- Ugyanakkor kisebb szépen elrendezett részletekről is készülhetnek jó képek, mint például egy komód vagy polc dísztárgyakkal, vagy egy dohányzóasztal néhány magazinnal, esetleg egy szép kilincs, bármi, ami otthonosságot sugároz.
A fotókon kívül pedig mindenképp csatoljunk egy alaprajzot is. Nem baj, ha kézzel rajzolt, és nem méretpontos, de legalább a lakás elosztása legyen látható rajta.
A képeken kívül nagyon fontos a jó szöveg is, aminek minden lényeges információt tartalmaznia kell, de figyeljünk arra, hogy ne regényt írjunk, ne legyen benne semmi felesleges.
4. A megfelelő helyen történő hirdetés
Ahhoz, hogy hirdetésünk tényleg célba találjon, fontos, hogy olyan oldalon adjuk fel, amely gyors, hirdetők és keresők számára is egyaránt felhasználóbarát és mobilról is könnyen kezelhető, mint például a most megújult Ingatlantájoló.
Az Ingatlantájoló ugyanis jelenleg Magyarország leggyorsabb ingatlanhirdetési portálja, ahol a hirdetésfeladás rendkívül egyszerű és gyors, és sok extra szolgáltatással is csábít. Az Ingatlantájoló adatlapjait ráadásul havonta több millióan látogatják és jelenleg is több mint 100 ezer ingatlant hirdetnek az oldalon, így biztosak lehetünk benne, hogy hirdetésünk a lehető legszélesebb közönséghez jut el.
Az Ingatlantájolón egy gyors regisztrációt követően néhány lépésben, 1 percen belül feladhatjuk hirdetésünket. Az alapadatokon kívül még sok olyan tulajdonságát megadhatjuk az ingatlannak, ami lehetővé teszi a pontosabb szűrést, a képeket villámgyorsan fel tudjuk tölteni, sőt a képeket el is tudjuk forgatni, és kiválaszthatjuk, melyik legyen a listaoldalon megjelenő első kép.
A hirdetés feladás ingyenes, de miután feladtuk hirdetésünket, választhatunk a különböző kiemelési lehetőségeket tartalmazó hirdetési csomagok közül, amelyekkel sokkal több érdeklődő látja a hirdetést, és így nagyobb valószínűséggel tudja jó áron és gyorsan eladni vagy kiadni az ingatlanát.
A feladott hirdetések rendkívüli előnye, hogy mobilon is kezelhetők, ezen kívül az egyes kiemelési csomagok olyan extrákat is tartalmaznak, melyek más hirdetőoldalaknál nem érhetők el. Lássuk, melyek ezek!
- Önálló cikk az index.hu címoldalán: Profi újságírói csapatunk önálló, eladás-ösztönző cikket ír ingatlanáról, mely az index.hu főoldalán, az Otthontérkép dobozban jelenik meg. Tapasztalataink alapján ezeket a cikkeket jellemzően 5-15 ezer látogató olvassa, így még több érdeklődőt érhet el.
- Index: banner-jellegű ajánlódoboz: Kitesszük ingatlanát az Otthontérkép Index címlapi ajánlódobozába, amivel akár több százezer embert is elérhet.
- Facebook kiemelés, hirdetés: A hirdetést megosztjuk az Otthontérkép Facebook oldalán, amelyet több mint 28 ezer ember követ, majd egy hétre célzott Facebook hirdetésben kiemeljük lokáció és érdeklődési körök alapján, így ingatlana további 5 ezer érdeklődőhöz juthat el.
A cikk a Bankmonitor és az Ingatlantájoló partneri együttműködésében megjelenő promóciós anyag.