A jó idő és a járványügyi enyhítések számos új üzleti lehetőséggel kecsegtetik a vállalkozásokat. De hogyan használjuk ki ezeket, ha több az ötletünk, mint a pénzünk, a bankhitel ügyintézése pedig hosszadalmas?
Nyitnak a teraszok, majd pedig szép lassan a többi, hónapokig nélkülözött szolgáltatást is újra igénybe vehetjük. A járványügyi intézkedések enyhítésével az életünk kezd lassan visszatérni a normális kerékvágásba. Nemcsak a vendéglátóhelyeken vannak azonban tömegek: a tavasz az építőiparban is a nyitás ideje, amikor egyre többen vágnak bele az építkezésbe, vagy felújításba – utóbbit ráadásul januártól új állami támogatások is ösztönzik.
Kitáruló lehetőségek
A gazdaság újraéledésével tehát az új üzleti lehetőségek tárháza tárul fel, de csak azoknak, akik jó ütemben tudnak lépni, s van mit a zsebükből előhúzni. Hiszen ahhoz, hogy mondjuk egy éttermet, vagy egy ruhaboltot újra kinyissunk, nem elég a rolót felhúzni, a pincéreket, vagy az eladókat felvenni. A készleteket is fel kell tölteni, s netán még az üzlethelyiséget is ki kell csinosítani. Ha pedig az építőiparban tevékenykedünk, akkor a gyarapodó megrendelések teljesítéséhez is több anyagokat és eszközöket kell vásárolnunk.
Vagyis ismét oda lyukadunk ki, hogy most azonnal kell pénzt befektetnünk ahhoz, hogy ne maradjunk le egy jó bevétellel kecsegtető időszakról. De milyen hosszú átfutással kell számolnunk, ha a saját források híján bankhitelből szeretnénk lendületbe hozni vállalkozásunkat?
Hirdetés
Hirdetés
Mehet gyorsabban is?
Normál esetben egy vállalkozói hitel ügyintézése jóval hosszabb időt igényel, mint egy lakossági kölcsöné. Egy rövidebb futamidejű, likviditási hitel átfutási ideje átlagosan 4-5 hét, míg a beruházási hiteleké 8-12 hét is lehet.
Ahhoz, hogy esélyünk legyen a lehető leggyorsabb ügyintézésre, alapvetően két dologra van szükségünk:
- a Bankmonitor hiteltanácsadójára, aki tudja, hogy a vállalkozás céljainak melyik hitel felel meg a legjobban és melyik pénzintézetnél lehet ahhoz a leggyorsabban hozzájutni
- minden olyan dokumentumra, ami a hitelbírálathoz be kell majd nyújtani a bank számára. Ilyenek például a vállalkozás alapító okirata, aláírási címpéldánya, éves beszámolója, de fontos a naprakész könyvelés, a nullás adóigazolások, és minden más dokumentum, amire a hitellel kapcsolatban szükség lehet. Ezekhez célszerű, ha bevonjuk a könyvelőnket és egyes hiteltípusoknál az ügyvédünket is.
Kezdjük az elejétől tudatosan!
A Bankmonitor munkatársainak tapasztalata szerint sokat gyorsít a céges hitel ügyintézésén, ha a hiteltanácsadó minél korábbi fázisban be tud kapcsolódni a hitelfelvétel előkészületeibe. Segíthet például abban, hogy egy gyors előminősítéssel elkerüljük a felesleges kitérőket és gyorsabban megleljük azt a bankot, amelyik összességében a legjobb a számunkra.
Időt és pénzt tudunk megspórolni azon is, ha a hitelhez szükséges dokumentumok – mondjuk a megvásárlandó ingatlan adásvételi szerződése –a tanácsadó javaslatai alapján eleve olyan szövegezéssel készülhetnek el, ahogyan azt a finanszírozó bank előírja. Így kisebb eséllyel kell kétszer az ügyvédhez fáradnunk ugyanabban az ügyben.
Ha céltudatosan és szakemberek segítségével készülünk a hitelfelvételre, akkor rengeteg időt megspórolhatunk és így akár hetekkel gyorsabban is pénzhez juthatunk!
Ha kíváncsi vagy, hogy vállalkozásod mekkora hitelt kaphat, használd a Bankmonitor kalkulátorát!