Betöltés

Ezzel csábítják a bankok a tehetős magyarokat

szerző: Bankmonitor
2017-05-02

Mindenki szeretne a bankjától megkülönböztetett figyelmet, rugalmas, diszkrét ügyintézést, pláne, ha ez még kiemelt szolgáltatásokkal is jár. Márpedig a prémium szolgáltatás pontosan ezt nyújtja, ahol a normál banki kiszolgálás mellett számos kedvezményt és extrát is kapunk, például a befektetéseink terén. Ráadásul ma már nem is kell szigorú feltételek megfelelnünk ahhoz, hogy kiemelt banki szolgáltatásban részesedhessünk: már havi 200 ezer forintos jövedelemtől, vagy 2 millió forintos megtakarítástól is a prémium ügyfelek táborába tartozhatunk.

Sokunk számára csenghet ismerősen a prémium bankolás fogalma, azonban annak pontos tartalma már nem biztos, hogy egyértelmű. Alapvetően azt kell tudnunk, hogy a bankok az ügyfélbázisukat jellemzően több részre szokták osztani (szaknyelven szegmentálni) az alapján, hogy az egyes ügyfelek mekkora havi jövedelemmel rendelkeznek, vagy éppen mekkora megtakarítást tartanak a banknál. A különböző szolgáltatók pedig a széles körben elérhető normál számla és szolgáltatáscsomagokon kívül természetesen az átlagosnál nagyobb megtakarítással, vagy magasabb jövedelemmel rendelkezők kegyeit is igyekeznek elnyerni.

A prémium szegmenst pontosan ezek az ügyfelek alkotják, viszont gyűjtésünk alapján ma már szélesebb körök számára is elérhető a kiemelt szolgáltatás. Jellemzően 2-20 milliós megtakarítási szinttől vagy 200 ezer – 1 millió forintos havi jóváírástól már részesedhetünk prémium kiszolgálásban az egyes bankoknál. Viszont a megtakarítási kritérium felső szintjét elérve már a privátbanki kapuk is kinyílnak, ahol teljesen személyre szabott szolgáltatás keretében intézhetjük a pénzügyeinket.

A hangsúly azon van, hogy a legtöbb szolgáltatónál elegendő az egyik feltételnek megfelelnünk, viszont az esetek kis részében találkozni viszont olyan számlacsomaggal is, ahol csak a megtakarítás nagyságát nézik. Esetenként előfordul, hogy az életkor alapján is megkülönböztetik az ügyfeleket és alacsonyabb belépési küszöböt állapítanak meg a prémium szolgáltatás igénybevételéhez.

Ugyan a feltételrendszer az egyes bankoknál különböző lehet, viszont közös pontot jelent, hogy a prémium ügyfélkörbe tartozás mindig valamilyen többletszolgáltatást foglal magába, aminek konkrét tartalma viszont bankról-bankra változik, ahogy a díjszabás is.

Mit kínál a prémium szolgáltatás?

A prémium szolgáltatás természetesen kiemelt figyelmet jelent a bank részéről, így igyekeznek olyan szolgáltatáscsomagokat kialakítani, amelyek révén a lehető legnagyobb mértékben képesek lefedni a pénzügyi igényeket. Továbbá kínálhatnak extra szolgáltatásokat, amelyeket normál lakossági ügyfélként nem kapnánk meg, ugyanakkor kiterjedtebb, kényelmesebb bankolást tesznek lehetővé.

A prémium szolgáltatásért külön díjat nem kell megfizetni, viszont ha nem teljesítjük az előírt feltételeket különösen, kifejezetten drága lehet a számla fenntartása. A számlavezetés havidíja a normál számlákhoz képest magasabbnak számít, viszont a prémium számlacsomag számos kedvezményes díjazású banki szolgáltatással jár, de magába foglal bizonyos kényelmi szolgáltatásokat is.

Ilyen lehet például az elsőbbségi, soron kívül ügyintézés a bankfiókban, a személyes tanácsadás, az ügyféltalálkozók, a kedvezményes számlavezetési díjak, illetve az átutalásra, készpénzfelvételre vonatkozó kedvezmények. Néhány esetben a bankszámla mellé ingyenes, vagy kedvezményes díjszabású megtakarítási számlát, illetve értékpapírszámlát is kapunk. Ezenkívül más termékeket, például hitelt vagy különféle biztosítási konstrukciót is kedvezményes feltételekkel ajánlhat számunkra a bank.

A kényelmi szolgáltatásokon kívül leginkább a befektetések terén nyújt előnyöket a prémium státusz. Ilyenkor általában nagyobb segítséget is kapunk a megtakarításunk tervezésében és kezelésében a prémium kiszolgálást lebonyolító tanácsadótól. Ugyanakkor az elérhető befektetések köre is bővebb lehet, ugyanis bizonyos termékeket kifejezetten csak kiemelt ügyfelek számára értékesítenek. Így például szélesebb befektetési alap palettát érünk el, és adott esetben akár külföldi alapokhoz is hozzáférést kaphatunk.

Természetesen bankonként eltér, hogy ténylegesen milyen szolgáltatásokat kapunk meg prémium ügyfélként. Így minden esetben érdemes külön tájékozódni a feltételekről, továbbá egyedi igényeink alapján is mérlegelni, hogy ténylegesen megéri-e a drágább, de többletszolgáltatásokat is kínáló számlacsomag, vagy inkább maradjunk egy olcsó, havi szinten pár száz forintos számlánál.

A Bankmonitor egy teljesen új formátumú hírlevelet indít útjára Ca$hMester címmel. Ha szeretnél gyorsan, praktikus információkhoz hozzájutni hetente egyszer, amiből forintosítható hasznod származhat, akkor regisztrálj. Megéri!

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

4 tipp a megtakarítások elkezdéséhez

2018. 09. 02.

A magyarok többségének gondot okoz, hogy havonta pénzt tegyen félre. Érdekes módon, a jövedelem nagysága sem számít a megtakarítási hajlandóság kérdésében. Mutatunk 4 tippet arra, hogyan legyen félretett pénzed, és...

Milyen díjak terhelik a befektetéseket?

2018. 08. 29.

Az elmúlt években többször előfordult, hogy a bankok és a befektetési szolgáltatók egyre emelték az értékpapírszámlákkal és az értékpapírokkal kapcsolatos díjakat. A brókerbotrányok miatti plusz befizetési kötelezettség megtette hatását, a...

Blogajánló

  • alapblog

    A lakástakarék hattyúdala

    Befektetői körökben keserédes viccelődés tárgya, hogy ha egy vállalat új székháza elkészül, akkor az valószínűleg a cég életciklusának csúcsát is kijelöli. Onnan már lefelé vezet...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.