Az OTP Bank netbankja és a hozzá kapcsolódó webshop funkciók az utóbbi bő egy napban nem működtek megfelelően, azonban a friss hírek szerint délután fél három óta újfent visszaállt az élet a régi kerékvágásba. Remélhetőleg minden hibát sikerült orvosolni, és nem tér vissza a részleges leállás, ahogy azt tette szerda reggel.
Frissítés (15:45)
Az OTP Bank aktuális közleménye szerint 14 óra 20 perctől a netbank és a webshop működése is helyreállt, azóta stabilan megy a rendszer.
Előzmények
Kedden reggel kilenc óra magasságában jelentek meg az első hírek arról, hogy az OTP netbankja, mobilbankja és webshop funkciója is akadozott. A bank közlése szerint nem volt szó általános leállásról, mindössze szórványosan jelentkeztek a hibák.
Azonnal megkezdték a rendszer helyreállítását, viszont a most kapott közleményből az derült ki, hogy kedden 21:20-kor állt helyre a normál állapot. Sajnos a megoldás csak átmeneti volt, hiszen ma reggel 8:30-tól ismét fennakadások jelentkeztek a rendszerben.
Egyelőre nincs arra vonatkozóan információ, hogy mikor jöhet rendbe a legnagyobb hazai bank internetbankja és webshop funkciója. Ez utóbbi azért is jelenthet problémát, mert aki szeretne a neten vásárolni vagy esetleg számlát befizetni és a szolgáltató az OTP-s felületre irányítja át a vásárlót, akkor azok a tranzakciók sem tudnak maradéktalanul teljesülni.
A közlemény alapján a főbb megállapítások:
- nagy erőkkel dolgoznak a rendszer helyreállításán
- sikertelen belépés esetén újra meg kell próbálni a belépést, ugyanis több százezer tranzakció sikeresen lezajlott kedden és szerdán
- a bankkártya termináloknál (POS-en) a kártyás fizetések rendben működnek, a hiba ezeket a tranzakciókat nem érinti
- az OTP-s számlákra érkező jóváírásokat a rendszer kezeli, mindenki biztonságosan hozzáférhet a rendelkezésre álló egyenlegéhez
- az ATM-ek üzemszerűen működnek