Több érdekes megállapításra jutott a K&H prémium felmérése. Egyrészt, a tehetősebb ügyfelek közül csak minden negyedik tesz félre havi szinten. Másrészt, ha befektetésre adják az ügyfelek a fejüket, akkor elég magas arányban jelölik meg célpontként a részvényeket. Ami jó hír, hogy kezdjük belátni, a magasabb hozamhoz kockázatot kell vállalni.
A bank országos, prémium ügyfélkörben végzett felmérésének főbb megállapításai a következők:
- érdekes megállapítás, hogy még a nagyobb jövedelem/megtakarítás felett rendelkező ügyfelek sem tesznek éven belül rendszeresen félre, inkább évente néhány alkalommal (41%),
- miközben a gyermekeknek tanítjuk a „sok kicsi sokra megy” elvet, addig ezt a szülők nem követik, a prémium ügyfélkörben mindössze minden negyedik ember tesz félre havi rendszerességgel,
- az ügyfelek körében a legkeresettebbek a befektetési alapok (54%), amit a részvények (36%), és az állampapírok (21%) követnek,
- a bankbetétek felett eljárt már az idő, hiszen mindössze minden tizedik (12%) válaszadó említette csak meg ezt, mint potenciális új befektetést,
- a nemzetközi trendekkel a magyarok befektetési érdeklődése összecseng, valós igény a magasabb hozam elérése, és ehhez már természetesen kockázatot is hajlandóak felvállalni.
Hirdetés