A forintgyengülésről nagyon sokat lehet manapság hallani, azonban arról már kevésbé, hogy mit fognak erre válaszolni a cégek. Az Alapblog írása szerint elképzelhető, hogy azokban a szektorokban, ahol akár éveket vártak az áremeléssel, azok most a tettek mezejére lépnek és akár nagyobb mértékben hozzányúlnak az árazásukhoz.
A vállalatok az utóbbi 0,5-1 évben nem nagyon mertek hozzányúlni az áraikhoz, mert bár a nyereségüket kezdte megdézsmálni a kétszámjegyű bérnövekedés, azonban az áremelés a fogyasztóik egy részének elvesztésével járt volna. A kapitalizmus működik, a vevők jól járnak egy ilyen helyzetben, hiszen több pénzük van, amiért több mindent kaphatnak.
A vállalatok ezt a halogató stratégiát viszont nem tarthatják fent sokáig, főleg a kibontakozó forintgyengülés tudatában. Különösen az importőrök járhatnak kifejezetten rosszul, mert ugyanazért a termékért/szolgáltatásért most jóval többet kell forintban fizetni. Nem marad más hátra, mint hogy a tartósan gyengébb árfolyamhoz idomulnak a cégek és elkezdik emelni az áraikat.
Mindez azért lényeges tényező, mert szép számmal vannak olyan szektorokban működő cégek, ahol akár 1-2 évet vártak az emeléssel. Ami azt eredményezheti, hogy nemcsak a forint gyengülését fogják egy az egyben áthárítani az ügyfeleikre, hanem annál nagyobb áremelést érvényesítenek. Erről a témáról bővebben is olvashatsz az Alapblog „Jó hír a cégeknek? Lehet árat emelni” című bejegyzésében