Egyre több földhivatal vezet be speciális szabályokat a fertőzésveszély miatt. Van olyan hivatal, ahol már csak előre egyeztetett időpontban lehet ügyfélfogadásra menni, de akad olyan is – például a fővárosi hivatalok -, ahol személyes ügyintézésre már nincsen lehetőség, a bevitt iratokat a bejáratnál elhelyezett iratdobozba lehet elhelyezni. Mit eredményezhetnek ezek a változások egy lakáshitelt igénylőnek? Ennek jártunk utána.
A koronavírus fertőzés miatt több földhivatalban is rendkívüli intézkedéseket rendeltek el. Ennek értelmében több helyen korlátozásokat vezettek be a személyes ügyintézéssel kapcsolatban.
Vannak hivatalok, ahol csak előzetes időpontegyeztetés után lehet bemenni, míg mások átmenetileg felfüggesztették a személyes ügyfélfogadást. Ez utóbbiaknál a bejáratnál elhelyezett dobozba lehet betenni az iratokat. Az egyes hivatalokban bevezetett eljárásokról a földhivatal.hu honlapon lehet tájékozódni, a „Megyei Földhivatalok” menü alatt. Emellett érdemes lehet előzetesen telefonon is egyeztetni az illetékes irodával, hogy aktuálisak-e még a honlapon található adatok.
Jelenlegi információink szerint a bejegyzések zavartalanul folynak, az új rend ebből a szempontból nem okozott fennakadást. Ugyanakkor a lakáshitelt igénylők dolgát megnehezíthetik a változások.
Hirdetés
Hirdetés
Miért jelenthet nehézséget az új földhivatali szigorítások, ha lakáshitelt igényelnénk?
Alapvetően a korlátozott személyes ügyfélfogadás is növelheti az ügyintézési időt – nehezebben kapni időpontot, ami miatt később kerülhetnek be a dokumentumok a hivatalba -, ez pedig a hiteligénylést is megnehezítheti.
Ennél még komolyabb problémát jelenthet, ha nincs is személyes ügyintézésre lehetőség az adott földhivatalban. Ugyan a dokumentumok bedobhatók egy urnába, melyet a hivatal feldolgoz, de több nagyon fontos dokumentumot, csak később kapunk meg postán.
A földhivatal által érkeztetett adás-vételi szerződést ugyanis eddig a bankok a befogadáskor már kérték. Ezt azonban nem kaphatjuk meg egyből, csak a dokumentum feldolgozása után, amikor is a földhivatal postázza azt számunkra. Emiatt nem tudjuk beadni hiánytalanul a hitelkérelmünk. Illetve a hivatal által érkeztetett jelzálogjog kérelemre is szükség volt eddig a pénz kifizetéséhez.
Lehet megoldás a problémára!
Szerencsére lehet megoldás a problémára, jelenlegi információink szerint ugyanis több bank változtatott korábbi gyakorlatán. A földhivatal által érkeztetett adás-vételi szerződést csak később kérik be, így az igénylés beadása ezen dokumentum hiánya miatt nem csúszhat el. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincs szükség adás-vételire valamilyen formában, illetve az igényléshez kapcsolódó további dokumentumokra.
Illetve van olyan bank is, amely nem kéri a hitel folyósításához a földhivatal által érkeztetett jelzálogjog kérelmet, elégséges számunkra, ha ennek ténye megjelenik a tulajdoni lapon.
A Bankmonitor Lakáshitel Kalkulátorának segítségével ki tudod választani a legolcsóbb ajánlatot, a Bankmonitor szakértői pedig ismerik, hogy melyik bank milyen feltétellel nyújt jelenleg lakáshitelt. Így könnyebben tudsz választani a különböző ajánlatok közül.