Mennyire elégedettek a magyarok a bankszámlájukkal? – Mondd el véleményed a Bankmonitor és a HVG közös felmérésében

Mennyire elégedettek a magyarok a bankszámlájukkal? – Mondd el véleményed a Bankmonitor és a HVG közös felmérésében
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2025-04-09
 

Sokszor lehet hallani elégedetlenséget akkor, amikor szóba kerülnek a bankszámlák, mégis a magyaroknak csupán elenyésző része, a számlatulajdonosok 4 százaléka vált évente bankot. Ezek szerint a legtöbben mégis elégedettek a meglévő számlájukkal? Segíts tiszta vizet önteni a pohárba, mondd el erről véleményét, töltsd ki a kérdőívet.

Az elmúlt hetekben rengeteget lehetett hallani a számlaköltségekről. A kormány szerint indokolatlanul emelkedtek a számladíjak: februárban év/év alapon 12,5 százalékkal emelkedett a pénzügyi szolgáltatások ára.

A kormány emiatt több kéréssel is fordult a bankokhoz:

  • Önként mérsékeljék a díjakat
  • Alakítsák át az alapszámlát a családok, nyugdíjasok igényeinek megfelelően.

Gyakorlatilag mindkét kérés meghallgatásra talált. Szinte az összes nagybank bejelentette, hogy az idén bejelentett inflációkövető díjemelését visszavonja, vagy valamilyen módon kompenzálja ügyfeleit a megemelkedett költségek miatt.

E mellett a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Bankszövetség megállapodott arról, hogy az alapszámla számlavezetési díja ideiglenesen elengedésre kerülhet, ami havonta akár 1 334 forint megtakarítást jelenthet a felhasználóknak. Ez a kedvezmény addig marad érvényben, amíg az infláció három egymást követő hónapban nem csökken 4% alá.

Hirdetés

Hirdetés

A számlatulajdonosoknál is ennyire fókuszba kerültek a költségek?

Egyes vizsgálatok, felmérések alapján sokan nincsenek tisztában a számlaköltségeikkel, vagy épp nem tartják fontosnak ezen díjakat: az MNB adatai szerint ugyanolyan számlahasználati szokások mellett is havi több ezer forintos különbségek lehetnek a különböző bankszámlacsomagok díjai között.

De tényleg nem számít az embereknek az, hogy mennyiben kerül számukra a bankolás? Felmérésünk kitöltésével bárki elmondhatja a véleményét erről a dologról.

Töltse ki a kérdőívet itt

Miért nem váltanak bankot az emberek?

Természetesen az ár mellett más szempontokat is mérlegelni kell a bankválasztás során. Lényeges lehet az, hogy hol található a közelben bankfiók, ATM. Fontos szempont lehet a döntés során, hogy milyen kiegészítő szolgáltatások kapcsolódnak a számlához: sokan például a hitelfelvétel miatt nyitnak számlát.

De számos oka lehet annak is, hogy az ügyfelek nem váltanak kedvezőbb bankszámlacsomagra:

  • Információhiány: Nem ismerik a piacon elérhető lehetőségeket és azok költségeit.
  • Kényelem: A váltás folyamata bonyolultnak tűnhet.
  • Bizalom: Hűség a jelenlegi bankhoz, még akkor is, ha az drágább.

Vegyél részt kutatásunkban!

A Bankmonitor és a HVG egy közös kutatást indít, hogy felmérje a magyar lakosság bankszámlákkal kapcsolatos ismereteit és szokásait.

A Te véleményed is számít! Kérjük, szánj néhány percet a kérdőív kitöltésére, és járulj hozzá a hazai banki szolgáltatások fejlesztéséhez. Az eredmények néhány héten belül a HVG oldalán bemutatásra kerülnek.

 

Hirdetés
Hirdetés