Mit gondolsz, a fiatalok, vagy az idősebbek spórolnak többet?

Mit gondolsz, a fiatalok, vagy az idősebbek spórolnak többet?
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2018-06-07 Frissítve: 2021-08-06
 

A sztereotípia szerint a fiatal, 18-35 éves korosztály felelőtlenül költ, a jövőre nem gondol, ráadásul az értékrendje is merőben eltér az idősebbekétől. A Cetelem friss kutatása némileg rácáfol erre, amiből több meglepő megállapítás mellett kiderül, hogy a fiatalok még spórolósabbak is az idősebbeknél.

A Cetelem a felmérést 17 európai országra kiterjedően végezte el és alapvetően a 18-35 éves korosztály helyzetére és megítélését vizsgálta a 35 év feletti korosztályok körében. Mint azt várni lehetett, az idősebb korosztályok inkább negatív véleménnyel vannak a fiatalabbakról, a jellemzésükre használt jelzők 88%-a negatív. A legnagyobb kontraszt az érettség esetében mutatkozik: az Y-generáció európai tagjainak 41 százaléka tartja magát megfontoltnak, míg a 35 év felettieknek csupán 6 százaléka gondolja ugyanezt róluk, sőt, 32 százalékuk egyenesen éretlennek minősíti a fiatalabbakat.

Ugyanakkor az az előítélet is megdőlni látszik, hogy a fiatalok öncélúan költenek. A felmérés szerint a 35 év alattiak több mint 73% inkább spórol mintsem költene, pedig ezt megtehetné, ráadásul háromnegyedük a megtakarításai is növelni igyekszik a következő egy évben. Az értékek terén is meglepő dolgot hozott ki a felmérés. Míg a 35 év felettiek saját életükben a legfontosabb dolognak az utazás, a világ felfedezését tartják, addig az Y-generáció a családjukkal és szeretteikkel eltöltött időt tette első helyre.

A kutatás másik fontos megállítása szerint a 18-35 éves korosztály, nem is annyira támaszkodik az internetre, ha vásárlásról van szó. Az adatokból kiolvasható, hogy a fiatalabb korosztály a webshopok mellett erősen vonzódik a fizikai boltokhoz. Olyannyira, hogy a fiatal korosztályok 57 százaléka kifejezetten szeret ilyen üzletben vásárolni, miközben ez a 35 felettieknél csak 42 százaléknak okoz örömet. Ráadásul az európai mintától eltérően magyar sajátosság, hogy nálunk a 18 és 35 év közöttiek 57 százaléka kifejezetten teherként éli meg a vásárlást.

Hirdetés
Hirdetés