Számítógép vagy mobil? Így vásárolunk az interneten

Számítógép vagy mobil? Így vásárolunk az interneten
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2014-06-27
 

Mobiltelefonnal vásárolni? Ma még sokan idegenkednek az ötlettől, pedig a jövő mindenképpen ez. Már most is vannak olyanok, akik minden internetes vásárlásukat a telefonjukról intézik, de az igazi áttörést egy jelenleg tesztelés alatt álló megoldás hozhatja el, amely pénztárcát csinál a mobilunkból!

Az Internetet használó magyar lakosságnak nagyjából a fele vásárolt már okostelefont. Ha ők a világhálón keresztül szeretnének vásárolni valamit, akkor erre a célra ma még nem a telefonjukat, hanem a számítógépüket használják. Az eNet és a Magyar Telekom kutatása szerint az internetezők 70 százaléka dönt így. A második legnagyobb csoport, az internethasználók 21 százaléka semmit sem vásárol a világhálón. A megkérdezettek 7 százaléka mondta azt, hogy ő a mobilját és a számítógépét egyaránt használja vásárlásra. Van azonban egy szűk csoport, az arányuk az internetezők 2 százalékára tehető, akik kizárólag mobiltelefonjukat használják online vásárláskor.

Ezek a számok az előrejelzések szerint néhány éven belül alaposan megváltozhatnak. Az idén nyáron a Magyar Mobiltárca Szövetség befejezi azt az egyéves tesztet, amelynek célja annak az ellenőrzése, hogy mennyire lehet zökkenőmentesen fizetésre használni a mobiltelefonunkat. Az NFC technológia segítségével ugyanis a telefon mindazt tudni fogja, amit egy hagyományos pénztárca. Nem csak fizetni lehet majd vele, de használhatjuk hűségpontok gyűjtésére, koncert vagy színházjegyek vásárlására, fitnesz bérlet alkalmak tárolására, vagy éppen tömegközlekedési jegy váltására is.

Ha hagyományos módon használnád a mobilodat, havonta tízezer forint alatti áron korlátlanul beszélgethetsz vagy SMS-ezhetsz vele! Nézd meg ajánlatunkat!


1

A felmérés azt is vizsgálta, milyen jellegű árut, szolgáltatást szoktak az emberek mobiltelefonnal vásárolni. Az eredmények azt mutatják, hogy az ilyen termékek köre meglehetősen szűk, a válaszadók kétharmada a kérdésben felsorolt termékek közül egyiket sem választotta. Csupán a parkolójegy, autópálya-matrica és lottó vagy egyéb szerencsejáték esetében született 10 százalék feletti eredmény. A legtöbben parkolójegyet és autópálya-matricát vesznek, ezt követi a lottó és egyéb szerencsejáték szelvény.

A mobiltelefonnal parkolójegyet és autópálya-matricát vásárlók köre nem meglepő módon nagyon hasonló képet mutat. Mindkettőnél a férfi, 30-39 éves korosztályú és felsőfokú végzettséggel rendelkező, közép-magyarországi lakosok vannak többségben. A mobiltelefonnal lottót vagy egyéb szerencsejáték sorsjegyet vásárlók körében szintén magas a férfiak és a közép-magyarországi lakosok aránya, de itt már többségben vannak a 18-29 éves korosztályba tartozók, valamint a középiskolai érettségivel rendelkezők.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés