Banki berkekben, mobilalkalmazások formájában több ilyen irányú fejlesztés is napvilágot látott az elmúlt időszakban és a fejlődés következő szakaszaként most egy teljesen új fizetési megoldás kezdi bontogatni szárnyait kis hazánkban. Mindig is bosszantott, hogy a sarki közértben nem tudtál bankkártyával fizetni? Nos, nem sokáig marad ez így!
Ahhoz kétség nem fér, hogy az elektronikus fizetési eszközök (netbank, mobilalkalmazás, bankkártya, stb.) igen kényelmessé teszik a napi pénzügyek intézését. Mindamellett, hogy könnyebbé teszik életünk, minél szélesebb körű használatuknak a gazdaságra is számos pozitív hatása lehet. Idehaza az elmúlt években
folyamatos az elektronikus fizetési eszközök használatának lassú térnyerése. Ennek egyik legjobb példája, hogy évről-évre nő a kártyás vásárlások forgalma, amely révén egyben emelkedik a pénzforgalom hatékonysága. A pozitív tendencia ellenére azonban
a kiskereskedelmi és egyéb vásárlási helyzetekben alkalmazott elektronikus fizetések tekintetében, még jócskán van tere a fejlődésnek. A hazai fizetésikártya-elfogadó hálózat az elmúlt évekhez képest lassabban fejlődött, amely eredményeként év végén 74 ezer elfogadóhelyen több mint 90 ezer kártyaelfogadó terminálnál lehetett kártyával fizetni. A terminálok száma így egy év alatt 6,5 százalékkal emelkedett, ami elmarad a korábbi évek növekedési ütemétől. Miközben a nagyobb forgalmú kiskereskedelmi egységek többségénél lehetséges bankkártyával fizetni, addig a kisebb forgalmú üzletek nagy részében továbbra sem érhető el a készpénz mellett elektronikus fizetési lehetőség. Nos, egyik célkitűzéseként ezen a helyzeten kíván változtatni
Magyarország új pénzforgalmi infrastruktúrája, a Fizetési Pont hálózat. Kártyaelfogadó terminálok telepítésével, illetve az azon futó alkalmazások fejlesztésével
szeretnék a ma még kevésbé ellátott térségekben növelni a kártyás elfogadó helyek és tranzakciók számát. A Fizetési Pont terminálok kifejezetten olyan, jelenleg terminállal nem rendelkező kiskereskedelmi egységekbe kerülnek telepítésre, ahol az emberek a napi apróbb bevásárlásaikat intézik (kisboltok, pékségek, stb.), ezzel lehetőséget biztosítva arra, hogy a felhasználók jelentősen csökkentsék a havi készpénzhasználatukat, illetve annak díjait és költségeit.
Számos lehetőség a kártyás vásárlásokon túl… A legmodernebb technikával rendelkező, érintésmentes terminálokon a kártyás vásárlásokon túl számtalan egyéb művelet kezdeményezhető. Alkalmas
- telefonkártya feltöltésre,
- futtatható rajta bármilyen hűség program, vásárlói klub program,
- közlekedési bérletet, jegyet lehet rajta vásárolni,
- funkcionálhat városkártya elfogadóként,
- csekkek befizetésére és még
- számos, a hétköznapi ügyeink elintézését könnyebbé tevő szolgáltatás lesz rajta elérhető, mint például a kis összegű készpénzfelvétel, vagy az átvezetés kártyáról kártyára (számláról számlára).
És ez még közel sem minden! Az alkalmazási területek száma majdhogynem végtelen. Minden attól függ, hány szolgáltató lát fantáziát az új lehetőségben és csatlakozik a rendszerhez. A Fizetési Pont hálózat üzemeltetői nyitottak akár az egyedi igények megvalósítására is.
Miért éri meg kereskedőként? A Fizetési Pont Szolgáltatáshoz való csatlakozás a kereskedőnek is megéri, mivel nem kell fizetnie a terminálért, ezzel szemben a szolgáltatásokból generált forgalom egy részét plusz bevételként megkapja a szolgáltatótól. Sőt, bankkártya elfogadó hellyé is válhat egyben! Nem beszélve arról, hogy a Fizetési Pont szolgáltatáshoz való csatlakozás még forgalomnövekedést is hozhat számukra. Hiszen valljuk be, nem egy elhanyagolható kényelmi szempont, hogy miközben a szokásos vásárlásunkat intézzük, befizethetjük az aktuális közüzemi díjakat, vagy éppen feltölthetjük a telefonegyenlegünket. A Fizetési Pont Szolgáltatás törekvése, hogy minden hazai önkormányzattal, közüzemi és távközlési szolgáltatóval megállapodjon arról, hogy a területükön élő lakosok, ügyfeleik kényelmesen, gyorsan intézhessék díj és adó befizetéseiket. A hálózat, mint aggregátor, a szolgáltatók (pénzforgalmi szolgáltatók, mobilszolgáltatók, stb.) együttes kiszolgálásával kíván komplex szolgáltatási csomagot nyújtani a kereskedőknek az új generációs terminálokkal. Jelenleg 5 vidéki városban a rendszer műszaki tesztjét végzik, de az év végéig már 40 településen összesen 10 ezer terminálon működhet a szolgáltatás. A megoldás számos fizetési helyzetben megteremtheti a készpénz mellett az elektronikus fizetés lehetőségét is, amellyel csökkentheti a készpénz alapú fizetések költségét, valamint tovább egyszerűsítheti a napi pénzügyek intézését. Mindemellett fontos szerepet tölthet be a hazai pénzügyi kultúra és szokások fejlesztésében, az innovatív fizetési eszközök minél szélesebb körben való elterjesztésében.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.