Egyre több ember zsebében lapul Magyarországon okostelefon. Az internetet használók többsége ma már ezen keresztül szörföl a világhálón. De vajon mire használjuk elsősorban okostelefonunkat? Egy kutatás nemrégen választ adott erre az izgalmas kérdésre.
A magyar internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában- áll a gemiusMobileTracking kutatásban. A kedvezményes árak és a hagyományos telefonok fokozatos eltűnése következtében töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már az internetezők 67 százaléka használja majd internetezésre a telefonját. Ez nagyjából 3,25 millió főnek felel meg, ami a 15 évnél idősebb magyar népesség 38,2 százaléka.
Az okostelefonok térhódítását lassítja, hogy a mobilinternet ma még meglehetősen drága. Pár ezer forintért korlátlan letöltést kínáló vezetékes csomagok elérhetőek a piacon. Ezen túl maguk a szolgáltatók is lassítják a folyamatot. Egyrészt megnehezítik az internetes telefonálást segítő alkalmazások futtatását. Másrészt korlátlan beszélgetést és SMS-ezést lehetővé tevő csomagokat kínálnak ügyfeleiknek havi tízezer forint körüli áron. Ezért a pénzért viszont az előfizető csak kisméretű, a legtöbbször 500 MB-os adatcsomagot kap.
Ha te is elsősorban beszélgetésre és nem internetezésre használod a telefont, érdemes megnézned egy ilyen korlátlan díjcsomagot!
1Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A „veteránok” aránya igen magas, 43 százalék. Ők már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek. A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.
Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10 százalékát tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19 százaléka iPhone készülékekről érkezik.
A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínűen használjuk őket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.
Nem csak a hétköznapok, hanem az üzleti élet számára is egyre fontosabb az okostelefon. A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka. Így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.