A kártyaelfogadás ellen ma már nem érv, hogy a POS terminálok beszerzése, kezelése extra nehézséggel jár vagy túl nagy költséget jelent. A „telefonterminál” néven is ismert softPOS megoldások ma már a legkisebb vállalkozásoknak is lehetővé teszik a költséghatékony, gyors és kényelmes kártyaelfogadást.
Eljött az idő, amelyről pár éve még azt mondtuk, a jövő. Ma már egy androidos mobilból, egyszerűen, csupán pár lépésből bankkártyaelfogadó terminál lehet – mutatja a softPOS megoldást Mónus Anita, a CIB Bank bankkártya üzletfejlesztés vezetője. A megoldás a digitális transzformáció ékes példája és hamarosan elérhető lesz a CIB Bank kártyaelfogadó megoldásai között is, mely egyszerű, rugalmas és költségkímélő kártyaelfogadási megoldást nyújt majd a kereskedőknek.
Hirdetés
Bárki lehet kártyaelfogadó
Az Európában még újnak számító technológia révén bárki lehet mobilalkalmazáson keresztül a kártyaelfogadó. Egy házhoz járó mester, egy személyi edző, fodrász, kozmetikus, vagy akár egy autómentő is. A technológia lényege, hogy az Android mobileszközt biztonságos bankkártyás fizetési terminállá alakítja, amivel lehetővé válik, hogy okostelefont vagy tabletet használva fogadjanak érintésmentes NFC technológián alapuló fizetéseket a kereskedők.
A PIN kód bevitele is biztonságos módon az eszköz képernyőjén történik, így ehhez sincs szükség külön eszköz használatára. Nem hangzik bonyolultan és nem is az: szerződéskötést követően a Google Play-ről letöltött applikációt a kereskedő maga tudja aktiválni a kapott kulcsok segítségével. A technológiai hírek szerint egyébként már az Apple is dolgozik a hasonló megoldáson, tehát nem lenne nagy meglepetés, ha rövid időn belül az Apple operációs rendszerű készülékeken is elérhető lenne ez a funkció.
Mit tud a softPOS?
A softPOS kényelmes és gyors fizetést tesz lehetővé nagyobb beruházás nélkül, ami versenyelőny a vállalkozók számára és csökkenhet a náluk megforduló készpénz mennyisége. De még ennél is fontosabb, hogy gyors, kényelmes és biztonságos fizetési módot kínálhatnak a vásárlóknak is, ami azért kiemelt prioritás, mert igenis megjelenik ügyféligényként a kártyás fizetés lehetősége. És van még egy erős érv: az online pénztárgép használatára kötelezett vállalkozások is könnyen eleget tudnak tenni a számukra törvényben előírt kötelezettségüknek, miszerint biztosítaniuk kell az elektronikus fizetési lehetőséget.
A softPOS vagy telefonterminál nem csak a legkisebbeknek jó: a nagyobb szolgáltatók költséghatékonyan tudják ellátni terminállal az összes olyan kollégájukat, akinél az ügyfelek fizetnek. Futár cégek, a biztosítók, utcai árusok, vagy turisztikai szolgáltatók alkalmazottai mind biztosíthatják a digitális fizetést ezzel a megoldással. De jó lehet az ellenőröknek, közterületfelügyelőknek, parkolási cégek embereinek vagy épp a tömegközlekedési járatokon dolgozóknak is.
A softPOS app az Android alapú kasszarendszerekkel is könnyen és gyorsan integrálható. A szerződéskötési folyamat megegyezik a POS terminál igénylésével. Ezt követően a kereskedő letölti az applikációt és az általunk megadott aktiváló kódokkal élesíteni tudja a szolgáltatást.
Mónus Anita a CIB Bank kártyaelfogadásért felelős vezetője szerint a már említett szegmensen kívül ügyvédek, fogorvosok és piaci árusok körében is rendkívül népszerű lehet e megoldás, és egyre több kereskedő tapasztalhatja meg, hogy a bankkártyás fizetés nem csupán költséget jelent számára, hanem megnövekedett forgalmat is hozhat, hiszen sok esetben kártyával szabadabban költenek a vásárlók, mint készpénzben.