Küszöbön az MKB Bank és a Takarékbank fúziója – Mire számíthatnak az ügyfelek? (X)

Küszöbön az MKB Bank és a Takarékbank fúziója – Mire számíthatnak az ügyfelek? (X)
Hirdetés

Cikk2023-04-13 Frissítve: 2024-08-05
 

Ahogy korábban hírül adtuk, 2023. május 1-jétől működik új, egységes arculattal a három bank egyesüléséből létrejövő MBH Bank, azt követően, hogy a Budapest Bank egy évvel ezelőtti beolvadása után a hónap végén a Takarékbank is beolvad az MKB Bankba.

A létrejövő, új MBH Bank a második legnagyobb magyarországi bank lesz mérlegfőösszeg alapján, emellett az ország egyik legnagyobb fiókhálózatával, valamint az egyik legkiterjedtebb ATM-hálózatával rendelkezik.  Az MBH Bank univerzális, modern bankként határozza meg magát, célja, hogy közérthető és rugalmasan fejlődő, korszerű pénzügyi szolgáltatásaival, folyamatosan bővülő termékpalettájával kiszolgálja a lakossági- és vállalati-intézményi ügyfeleit egyaránt.

Mikor startol el az új MBH Bank?

Az egyesülés ideje már napvilágot látott, április 30-án olvad be a Takarékbank az MKB Bankba, ezt követően MBH Bank név alatt működnek tovább. A rohamtempóban közelgő átállás apropóján összefoglaltuk, mire számíthatnak az egyesülő bankok ügyfelei.

Hirdetés

Mi várható az átállás során?

A bankok egyesülése műszaki, informatikai átállással jár, ami természetszerűleg időszakosan változásokat okoz a bankok egyes szolgáltatásainak működésében és elérésében az egyesülés napján, valamint az azt megelőző és követő napokban.

Az MKB Bank és a Takarékbank a gördülékeny átállás biztosítása érdekében 2023. április 27. (csütörtök) és május 2. (kedd) között nem egybefüggően, részleges és teljes bankszünnapokat tart.

Tekintettel arra, hogy a bankszünnapok időpontja és a 2023. május 1. napja miatti hosszú hétvége egybeesik, különösen fontos, hogy a bankok tájékoztatása alapján minden érintett ügyfél felkészüljön arra, hogy bizonyos szolgáltatásokat átmenetileg csak korlátozottan lehet majd igénybe venni. A bankok azért erre a hosszú hétvégére időzítették az átállást, hogy az az ügyfelek számára minél kevesebb kellemetlenséggel járjon.

Fontos, hogy az átállási hétvége alatt a (POS) terminálokon történő fizikai betéti és hitelkártyás vásárlás, valamint a kereskedői kártyaelfogadó szolgáltatás (POS, VPOS) zavartalanul működik.

Az MKB Bank és a Takarékbank fiókjai április 28-án rövidített nyitvatartassál, egységesen déli 12 óráig üzemelnek, majd a hosszú hétvégén zárva tartanak. Május 2-án, kedden fogadják legközelebb az ügyintézésre érkező ügyfeleket.

A két pénzintézet ügyfelei az átállás idején az elektronikus csatornák elérésében és az azonnali átutalási megbízások tekintetében leállásokat tapasztalhatnak. A digitalizált kártyahasználatban, az internetes vásárlások jóváhagyásában, valamint az ATM-hálózaton történő készpénzfelvételben pedig rövidebb szolgáltatáskiesésekre kerülhet sor.

Az ütemterv alapján a banki elektronikus csatornák elérhetősége, a pénzforgalom (forint- és devizautalások küldése és fogadása) és a kártyahasználat május 1-jén (hétfőn) 14 órára áll vissza a megszokott működésre. Május 2-án, kedden már a telefonos ügyfélszolgálaton is korlátozások nélkül igénybe vehető az ügyintézés.

Jó hír, hogy a megadott időintervallumok az egyesülési feladatokhoz kapcsolódó maximális időtartamot jelölik, így ha a bank hamarabb elvégzi a szükséges teendőket, akkor az érintett szolgáltatásokhoz is hamarabb lehet majd újra hozzáférni.

Hol találhatunk friss információkat az átállás kapcsán?

Az átállási hétvégén a szolgáltatások igénybevételi lehetőségeiről az ügyfelek részletes és folyamatosan aktualizált információt találhatnak az MKB Bank és a Takarékbank honlapján, illetve az érintett bankok ügyfelei e-mailben is részletes tájékoztatást kaptak.

Mi nem változik a bankok egyesülését követően?

Fontos, hogy az ügyfelek fizetési számla-, bankkártya-, hitelkártya- és hitelszámlaszáma nem változik, ezzel kapcsolatban az ügyfeleknek nincsen teendője, és aggódni sem kell a számlára érkező fizetés, nyugdíj, vagy a beállított csoportos beszedések miatt. A használatban lévő, érvényes bankkártyákat az ügyfelek az egyesülést követően is használhatják, nem kell azokat lecserélni az egyesülés és névváltozás miatt.

Amennyiben valakinek az érintett bankoknál van személyi kölcsöne, jelzáloghitele, folyószámlahitele vagy Babaváró hitelszerződése, úgy azzal kapcsolatban nincsen teendője, a megkötött szerződések az eredeti szerződési feltételek mellett, változatlan formában élnek tovább 2023. május 1-jét követően is. Az ezekkel kapcsolatos minden típusú ügyintézés a továbbiakban is a megszokott csatornákon lesz elérhető.

Mire számítsanak az ügyfelek május 1. után?

2023. május 1-jétől az ügyfelek valamennyi korábban megszokott kommunikációs csatornán – az internetbankban, a mobilalkalmazásban, a számlakivonatokon, a postai és elektronikus leveleken – is az MBH Bank saját adataival és logójával találkozhatnak majd, míg az MKB Bank és Takarékbank arculata kivezetésre kerül. Az új bank honlapját a www.mbhbank.hu címen érik majd el az érdeklődők.

A mindennapi bankolás szempontjából talán az egyik legszembetűnőbb változás, hogy az ügyfelek május 1-jétől – a megszűnő Takarék Videobank kivételével -változatlan szolgáltatásokkal, azonban új elnevezésekkel és arculattal használhatják tovább a megszokott banki elektronikus csatornákat az alábbiak szerint:

Hogyan változik a szolgáltatások neve az MBH Bank létrejöttével?

Előnyös az ügyfelek számára, hogy május 1-jétől a jogelőd MKB Bank (101-es és 103-as bankazonosítóval kezdődő számlák) és a jogelőd Takarékbank által vezetett számlák között indított forint- és devizaátutalások/átvezetések bankon belüli megbízásnak fognak minősülni.

Az egyesülést követően, az év folyamán a korábbi MKB Bank és Takarékbank fiókok arculata is fokozatosan, több lépcsőben megváltozik, a fiókok az MBH Bank arculatával működnek majd tovább.

Az egyesüléssel kapcsolatos további részletek az MKB Bank és a Takarékbank honlapok Fúziós Hírek menüpontjában olvashatóak.

Kerülje el az adathalászokat!

A bank szakemberei felhívják a figyelmet, hogy a két bank egyesülése kapcsán megnőhet az adathalász kísérletek száma. Fontos ezért tisztában lenni azzal, hogy:

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzi az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követel, például számla vagy elektronikus csatornák zárolásával való fenyegetés!
  • A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen bármilyen programot vagy alkalmazást (például víruskeresőt) készülékére.
  • A bankok sosem kérik sem elektronikus csatornán, sem telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül az ügyfelek bankkártya adatait és internetes banki azonosítóit.

További biztonsági tanácsok, tippek itt olvashatóak.

Hirdetés