MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

8 elengedhetetlen dolog vállalkozói hiteligényléshez

  • 2016.02.16.
  • szerző: bankmonitor

A bankok szeretik magukat úgy hirdetni, hogy „akár 2 héten belül is” pénzhez juthat vállalkozásod … csak azt felejtik el hozzátenni, hogy „abban az esetben, ha minden szükséges dokumentum rendelkezésre áll”. Hiteligénylés előtt a következő papírokat kell előkészítened cégedről, hogy ne kelljen bosszantó módon többször a bankfiókba rohangálnod, és a 2 hét tényleg 2 hét legyen.

Új év, új lendület, új beruházási tervek, és ehhez kapcsolódóan új hiteligény

Egy vállalkozói hitel megszerzése sokszor bonyolult és macerás folyamat, sok bosszúsággal járhat. Az alábbiakban összeállítottunk egy listát, melyen olyan banki dokumentumigényeket soroltunk fel, amikre biztosan szükséged lesz, ha hitelt szeretnél vállalkozásod számára igényelni. Ha ezeket már a hiteligény benyújtásakor prezentálni tudod a banknak, rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak.

Dokumentumok, melyet biztosan kérni fog tőled egy bank, ha hitelt szeretnél vállalkozásodnak

  1. A vállalkozás alapító okiratának másolata
  2. A cég képviseletére jogosult hiteles aláírási címpéldánya
    – nem kell otthagyni az eredeti példányunkat, elég ha bemutatjuk, s a bank helyben készít róla magának egy másolatot.
  1. Legutóbbi 2 lezárt üzleti év beszámolója (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet – ha készítettünk)
    – van olyan bank, ahol csak 1 lezárt üzleti év számaira kíváncsiak, de azért legyünk felkészültek
  1. A bekért lezárt üzleti évek főkönyvi kivonatai + a legfrissebb rendelkezésre álló főkönyvi kivonat
    – tekintve, hogy túlvagyunk 2015 év végén, hiába nem kellett még elkészíteni a zárást, a bankok azért kíváncsiak a friss számokra, jól jön, ha legalább egy előzetes beszámolót fel tudunk mutatni 2015 év végéről is
  1. A bekért lezárt üzleti évek vevő-szállító analitikája + egy friss vevő-szállító analitika
  2. Ha hitelünket ingatlan fedezet mellett tervezzük, szükség lesz egy 3 hónapnál nem régebbi értékbecslésre
    – Általában a bankok az általuk elfogadott értékbecslőknél megrendeltetik velünk azt. Ha rendelkezünk ilyennel és szerencsénk van, elfogadja azt a bank, így mindenképp vigyük magunkkal, ha van ilyenünk. Időben akár egy hetet is spórolhatunk a hiteligénylés folyamatán ezzel, arról nem is beszélve, hogy nem kell fölöslegesen kifizetnünk az értékbecslés díját.

Amit külső helyről kell beszereznünk:

  1. 30 napnál nem régebbi „0”-s NAV és önkormányzati (HIPA) adóigazolás
    – ezeket a papírokat szerencsés esetben azonnal kiadják a hivatalok.
  1. Ha más banknál is vezet cégünk számlát, a számlavezető bank(ok) igazolása az ott vezetett számlaforgalomról, esetleges várakozó tételekről (pl.: beszedési megbízással levonható kötelezettségünkre a levonás időpontjában nem volt a bankszámlánkon éppen elegendő fedezet ), késedelmességekről.
    – ennek beszerzése lehet az egyik legtöbb időt igénylő művelet, nem feltétlenül csipkedik magunkat a bankok olyan esetben, ha nem nálunk, hanem másnál kívánunk hitelt felvenni. Erre készüljünk fel.

… és a ráadás

Készülj fel rá, hogy kapsz egy kitöltendő „hiteligénylő adatlapot”, melynek kitöltésére szintén rá kell szánnod neked és a könyvelődnek is minimum 1-2 órát. Hogy milyen mély információkat kérnek itt cégünkről, az bankonként változó, a teljesség igénye nélkül felsorolunk párat:

  • magánszemély kezes bevonása esetén a kezes azonosítására alkalmas személyes adatai
  • 3 legnagyobb vevőnk és szállítónk megnevezése, éves forgalma
  • Információ a hiteligénylő társaság kapcsolt vállalkozásairól (ha rendelkezik ilyennel): fő tevékenység, részesedés mértéke, fennálló NAV tartozás, stb.
  • Információ a hiteligénylő társaság tulajdonosának érdekeltségi körébe tartozó társaságokról, hasonlóan a kapcsolt vállalkozásokhoz.

Igyekezzünk ezeket a papírokat viszonylag egy időn belül összeszedni. Ne járjunk úgy, hogy valamelyik keservesen beszerzett, vagy összeállított anyag idejét múlja, mire egy másikat be tudunk szerezni!

A felsorolt macerák ellenére nem kell megijedni, a hiteligénylés nem egy lehetetlen küldetés, csak felkészülten kell nekifutni. Kezd azzal, hogy megnézed, alkalmas-e céged  a 2,5%-os fix kamatozás mellett elérhető kedvezményes növekedési hitel felvételére!



Kaphat-e cégem 2,5%-os (NHP) hitelt?*

millió Ft
A vállalkozásod bevétele kevesebb, mint 15 milliárd Ft?
A vállalkozásod alkalmazottainak létszáma kevesebb, mint 250 fő?
A vállalkozásodban az állami, önkormányzati tulajdon aránya kevesebb, mint 25%?
*A 2004. évi XXXIV. törvény alapján a vállalkozás megfelel a KKV kritériumoknak.
Köztartozásmentes a vállalkozásod?
Legutolsó lezárt éve alapján nyereségesen működött-e a vállalkozásod?
Rendelkezel lejárt, késedelmesen fizetett hitel tartozással?

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Csányi Franciska vállalatfinanszírozási szakértő

Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed.

A Bankmonitor.hu munkatársa rövidesen felveszi Veled a kapcsolatot a minél egyszerűbb ügyintézés érdekében!
Amennyiben további kérdésed, észrevételed merülne fel, lépj velünk kapcsolatba a bankmonitor@bankmonitor.hu e-mail címen keresztül.

Ismerjük és értjük a magyar bankok vállalati hitelezését (a legkisebbektől a legnagyobbakig). Velünk gyorsan megtudhatod, hogy melyik bankban, milyen feltételekkel, mennyi hitelhez juthatsz hozzá. Válaszd a céges hitel leggyorsabb útját, a Bankmonitort.

1 Hozzászólás

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Diplomás-arány

    Diplomások aránya a 30-34 éves korosztályban, régiókra lebontva. Leegyszerűsítve, a ma diplomása a jövő gazdasági növekedése, hiszen magasan képzett munkaerőből globális hiány van, ezért ahol...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.