MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Csúcsra pörgött a Növekedési Hitel – 2015-ben is elérhető a cégeknek

  • 2015.01.06.
  • szerző: bankmonitor

Evés közben jön meg az étvágy. Az MNB által indított Növekedési Hitelprogram (NHP) lassan kezdett beindulni 2014-ben. Az év során azonban fokozatosan nőtt a cégek hitelfelvételi kedve és némileg a bankok hitelezési hajlandósága is javult. Decemberben rekord értékre nőtt az aláírt hitelszerződések értéke, annak ellenére, hogy az ünnepi időszak miatt a rendelkezésre álló idő kevesebb volt. A növekedési hitel 2015-ben is elérhető maradt, a fő kérdés, hogy a bankok tovább nyitják-e a kaput és még több cég számára elérhetővé teszik-e a speciálisan kedvező, 2,5%-os kamatozású hitelt. Nézd meg kalkulátorunk segítségével, hogy céged elérheti-e a hitelt!

2,5%-os kamat fixen, 3, vagy 10 évre. Ez a növekedési hitel. Nincs ma vonzóbb alternatíva a cégek számára (leszámítva a vissza nem térítendő EU-s pályázati forrásokat). A növekedési hitelre tavaly összesen 584 milliárd Ft-ra kötöttek szerződést a bankok, ebből 472 milliárd Ft folyósításra is került.

A hitel döntő többségét, 61%-át beruházások finanszírozására (és ebből egyre nagyobb mértékben cégfelvásárlásokra) költötték a vállalatok. 27%-ot a maximum 3 éves forgóeszköz finanszírozás, míg 12%-ot az EU-s források előfinanszírozása tette ki az MNB statisztikái szerint.

Ha érdekel, hogy vállalakozásod alkalmas lehet-e növekedési hitel felvételére töltsd ki az alábbi formot:

Kaphat-e cégem 2,5%-os (NHP) hitelt?*

millió Ft
A vállalkozásod bevétele kevesebb, mint 15 milliárd Ft?
A vállalkozásod alkalmazottainak létszáma kevesebb, mint 250 fő?
A vállalkozásodban az állami, önkormányzati tulajdon aránya kevesebb, mint 25%?
*A 2004. évi XXXIV. törvény alapján a vállalkozás megfelel a KKV kritériumoknak.
Köztartozásmentes a vállalkozásod?
Legutolsó lezárt éve alapján nyereségesen működött-e a vállalkozásod?
Rendelkezel lejárt, késedelmesen fizetett hitel tartozással?

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Csányi Franciska vállalatfinanszírozási szakértő

Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed.

A Bankmonitor.hu munkatársa rövidesen felveszi Veled a kapcsolatot a minél egyszerűbb ügyintézés érdekében!
Amennyiben további kérdésed, észrevételed merülne fel, lépj velünk kapcsolatba a bankmonitor@bankmonitor.hu e-mail címen keresztül.

A hitel leggyakoribb buktatói között az alábbi tényezők találhatók:

  • nincs a cégnek kellő önereje
  • hitelképes lenne, de mindössze egyetlen bankkal kezdi meg az elhúzódó folyamatokat és már nem lesz türelme egy második bankkal előröl kezdeni
  • nincs kellő vállalkozói múlt, tapasztalat, pusztán egy ötlet finanszírozására akarják felvenni a hitelt
  • nincs kellően alátámasztott üzleti terv
  • a hitel mellé szükséges fedezetet adni a legtöbb esetben, mely lehet valamilyen eszköz, vagy ingatlan
  • a hitel nagyon ritkán érhető el a tulajdonos készfizető kezessége nélkül

Egy korábbi írásunkban bemutattuk, hogy a relatív standardnak képzelt növekedési hitel elérésében, megszerzésében milyen hatalmas eltérések vannak: gyakorlati részletek növekedési hitelről

Végezetül álljon itt a statisztika, mikor mennyi növekedési hitelt kaptak a magyar vállalatok 2014-ben:

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Ismerjük és értjük a magyar bankok vállalati hitelezését (a legkisebbektől a legnagyobbakig). Velünk gyorsan megtudhatod, hogy melyik bankban, milyen feltételekkel, mennyi hitelhez juthatsz hozzá. Válaszd a céges hitel leggyorsabb útját, a Bankmonitort.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Tanulj ingyen a Google-től!

    A cég 1 milliárd dollárt költ el nonprofit célra, főleg a digitális készségek, programozás, mobil appok, szociális média használatának oktatására, karriertanácsadásra és 1 millió munkaórában...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.