loading

Egyre több szolgáltatónál köthetünk fogyasztóbarát otthonbiztosítást! (x)

Már 7 biztosítónál köthetünk Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást (MFO). Számuk várhatóan növekedni fog a jövőben, mert a védjeggyel ellátott termékek egyre növekvő népszerűségnek örvendenek a lakosság körében.  Milyen előnyökre számíthatunk a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által minősített otthonbiztosítás igénylésével és hová fordulhatunk kérdéseinkkel? Mutatjuk a részleteket!

Mi az a fogyasztóbarát termékcsoport?

A Magyar Nemzeti Bank 2017-ben vezette be elsőként a lakáshitelek piacán a fogyasztóbarát minősítést azzal a céllal, hogy az ügyfelek igényeit minél inkább kielégítő, a piaci versenyt erősítő hiteltermékek, valamint a hitelfelvételhez kapcsolódó digitális megoldások minél szélesebb köre legyen elérhető. Tavaly óta otthonbiztosításokkal, az idei évtől pedig már személyi kölcsönökkel is pályázhatnak a pénzügyi szolgáltatók, hogy a jegybanki minősítéssel ellátott termékeiket kínálhassák az ügyfeleknek. Már hét biztosítónál érhető el a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás, és szinte minden hazai biztosító tervezi, hogy kínálatát a fogyasztóbarát konstrukcióval bővíti.

Mit kell tudni a fogyasztóbarát otthonbiztosításról?

Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát – beleértve a szűkített kizárásokat és mentesüléseket –, az MNB egységesen és kötelezően határozta meg minden minősítést elnyerő biztosító számára. Az alapcsomag ennek megfelelően tartalmazza a piacon szokásos, valamennyi külső okra visszavezethető 15 alapkockázatot (pl. tűz, vihar, villámcsapás, árvíz stb.), emellett 5 olyan további kockázatot is, melyek általában csak kiegészítő szolgáltatásként érhetőek el, de gyakori káreseménynek számítanak (pl. beázás vagy üvegtörés).

Amennyiben az ügyfélnek az alapcsomagban foglalt kockázatokon túl további, kiegészítő fedezetekre is szüksége van, lehetősége van ún. sztenderd, valamint nem sztenderd kiegészítő fedezetek közül is választania. Kiemelendő viszont, hogy az ügyfelek bármiféle együttkötési kényszer nélkül szerződhetnek, így a csomagos termékekkel szemben nem kell olyan szolgáltatásért fizetniük, amire nincs szükségük. A minősített biztosítási termékek tehát teljeskörűen személyre szabhatóak, rejtett költségek nélkül.

A Fogyasztóbarát minősítéssel ellátott otthonbiztosításoknál a gyorsaság is fontos kritérium. Káresemény esetén az ügyfélbejelentés után a biztosítónak 2 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel, a kárrendezés időtartama 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, míg 100 ezer forint feletti összegnél legfeljebb 10 munkanap lehet.

Az ügyfeleknek minden esetben lehetőségük van a digitális ügyintézésre, a biztosítási szakértővel történő kapcsolatfelvételre, illetve tájékoztatások kérése, a nyilatkozatok és kárrendezési dokumentumok beadása, valamint a szerződés felmondása vagy módosítása is lehetséges.

Legyen tudatos ügyfél: kalkuláljon, váltson!

Az MNB kiemelt célként tűzte ki a pénzügyi tudatosság fejlesztését, így arra is ösztönzi a lakosságot, hogy ne csak évente, hanem gyakrabban vizsgálja felül otthonbiztosítását, és szükség esetén akár váltson egy kedvezőbb konstrukcióra. Annak érdekében, hogy az ügyfelek mindenkor a számukra legelőnyösebb MFO konstrukciót választhassák, igényük esetén bármelyik negyedévben felmondhatják – 30 napos felmondási idővel – a meglévő MFO szerződésüket.

A biztosítók ajánlatainak átláthatóságát az MNB összehasonlító kalkulátora is segíti, amelyen keresztül az ügyfelek könnyedén összevethetik a költségeket és feltételeket, rangsorolva a számukra legkedvezőbbeket. Tájékozódjon és biztosítsa az otthonának legjobb ajánlatot még ma!

Kapcsolódó tartalmak