Fizetnéd tovább a hiteled, mégsem vonta le a bank a törlesztőt? Mutatjuk, mi lehet a gond!

Fizetnéd tovább a hiteled, mégsem vonta le a bank a törlesztőt? Mutatjuk, mi lehet a gond!
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2020-04-30 Frissítve: 2024-08-02
 

A hitellel rendelkezők nagyjából 30-50%-a nyilatkozott eddig úgy, hogy a törlesztési moratórium ellenére tovább fizetné a havi törlesztőit. Sok esetben azonban a bank a nyilatkozat ellenére sem tudja levonni az aktuális részletet, mert az adós valamilyen hibát vét. Az OTP Bank összegyűjtötte az elmúlt időszak leggyakoribb hibáit, amelyek természetesen más bankok esetében is érvényesek.

1. Előfordult több esetben, hogy valaki az OTP Banknál tett nyilatkozatot, de vagy egyáltalán nem OTP-s ügyfél vagy pedig ugyan ügyfél, de idegen banki hitel bankszámlaszámot adott meg. Ez esetben az OTP Bank nem tudja befogadni a nyilatkozatokat és értesítést sem küld azok feldolgozásáról.

2. Ha valaki a nyilatkozatában több hitel számlaszámot jelöl meg, de közülük nem mindegyik OTP Banknál vezetett, akkor csak az OTP Banknál vezetett számlák tekintetében indítjuk újra a beszedést, ezekről visszajelzést is küldünk a feldolgozást követően.

3. Ha valaki az OTP Banknál vezetett számlájáról törleszti más banki hitelét, akkor az idegen banknál kell nyilatkozatot tennie arról, ha nem szeretne a moratóriumban részt venni.

4. Ha valaki az OTP Banknál vezetett számlájáról állandó átutalással fizette eddig a más banktól felvett hitelét, de élni szeretne a moratóriummal, akkor az állandó átutalást neki kell leállítania, erre az OTP Banknak nincs felhatalmazása. Az állandó utalás módosítását megteheti például az internetbankon keresztül is.

5. Az önálló LTP betéteket nem érinti a moratórium, viszont ha az LTP betéthez hitel is kapcsolódik, akkor az ügyfél automatikusan részt vesz a moratóriumban a betétre vonatkozóan is, ha pedig szeretné folytatni a törlesztést, akkor arról nyilatkozatot kell tennie.

Törlesztési moratórium kalkulátor
Bankmonitor
Hirdetés
Hirdetés