Kényelmes vagy körülményes az online bankszámlanyitás?

Kényelmes vagy körülményes az online bankszámlanyitás?
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2018-08-14 Frissítve: 2021-10-08
 

A bankok egyre inkább igyekeznek az online felületek felé terelni az ügyfeleiket. Ennek egyik formája az online számlanyitás, illetve a számlanyitáshoz szükséges online adatfelvétel. Az idősek bizonyára kevésbé élnek vele, mint a fiatalok, akik a számítógépükkel, és még inkább a telefonjukkal kelnek és fekszenek. Megnéztük, hogy melyik banknál hogyan működik a folyamat.

Feltehetjük a kérdést, hogy miért élnénk az online számlanyitás lehetőségével, ha személyesen sokkal személyre szabottabb tájékoztatást és igényfelmérést is kaphatunk. Kinek mi jelenti a kényelmet? A fiatalabb generáció kevesebbet jár bankfiókba, szereti ügyeit online intézni. De ez nem jelenti azt, hogy akik internetbankon intézik ügyeiket, számlát is nyitnának online. Akik nem szeretik a bankfiókok légkörét, azoknak nyilván kézenfekvő megoldás lehet, és rengeteg időt spórolhatnak. Azonban nem könnyen lehetne rávenni teljesen online számlanyitásra azt, aki nem viszolyog attól, hogy bemenjen egy bankfiókba, és emellett az internetes videochatet sem szereti.

Néha egyszerűbbnek bizonyulhat, ha bemegyünk egy bankfiókba számlát nyitni, pláne, ha az adott banknál az „online számlanyitás” keretében az interneten csak az adatainkat rögzíthetjük, és az azonosítás és a szerződés aláírása a bankfiókban történik. Más bankoknál, akiknél már videochaten lehet számlát nyitni, ilyen probléma kevésbé merül fel.

Könnyen lehet, hogy a videochat nagyobb kihívás elé állít valakit, mintha szimplán bemenne a bankfiókba. Egyedül a várakozási idő úszható meg vele, de a rákészülést nem spóroljuk meg. Ügyelni kell a részletekre: folyamatos internetkapcsolatra és megfelelő fényviszonyokra van szükség.

Vegyük sorra, hogy melyik banknál milyen online számlanyitási lehetőséggel találkozhatunk! Kezdjük a legfejlettebbekkel, ahol videochaten intézhetjük a számlanyitást!

  • MKB Bank: nagyon fejlett megoldás, hiszen videochaten működik minden, egyáltalán nem kell bemenni később sem bankfiókba, miközben a megnyitástól számított néhány órán belül használható a virtualizált bankkártya
  • OTP Bank: 2018-ban indította el az online számlanyitás lehetőségét, és bizony, elég fejlettre és hatékonyra sikerült. Videochaten, online azonosítással egybekötve működik, és a következő naptól már használható is az így nyitott bankszámla
  • Gránit Bank: videóbankon keresztül tudjuk a nyitást intézni, viszont a szerződések aláírásának 60 napon belül a budapesti központi bankfiókban, az ügyfélközpontban vagy az 5 vidéki értékesítési pont egyikében kell megtörténnie
  • Takarék Kereskedelmi Bank: az ügyfél választhat, hogy videochaten vagy manuálisan, a weboldalon szeretné-e megadni az adatait. Minden esetben szükséges az aláírások miatt bemenni a bankfiókba.

A következőkben áttekintjük azokat a bankokat, melyeknél lehet interneten regisztrálni és adatokat megadni a számlanyitáshoz:

  • Budapest Bank: az interneten adatrögzítés, majd a bankfiókban azonosítás és a szerződés aláírása
  • K&H Bank: online csak az igénylés zajlik, a további folyamat (azonosítás és aláírás) a bankfiókban történik
  • Magnet Bank: az adatok megadása működik online, a folyamat többi része egy külső helyszínen vagy bankfiókban oldható meg
  • SberBank: Fair számlacsomag online számlanyitása, de mindössze adatfelvételről van szó, melyet követően a bankfiókban megtörténik az ügyfél azonosítása és a szerződés aláírása

Mint látható, a bankok különböző fejlettségi szinten álló megoldásokat kínálnak. Ezért egyeseknél jár lényegi előnnyel egy ilyen számlanyitási folyamat (például videochat lehetőség), míg másoknál egyáltalán nem (csak az adatok megadása, és utólagos bankfióki megjelenés).

Nézd meg a Bankmonitor bankszámla kalkulátora segítségével, hogy melyik bankszámla lenne számodra a legkedvezőbb!

Hirdetés
Hirdetés