Készülni kell a kockázatokra! Megfelelően biztosított a céged?

Készülni kell a kockázatokra! Megfelelően biztosított a céged?
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2022-04-10 Frissítve: 2022-04-28
 

Tízből 9 cég rendelkezik biztosítással Magyarországon. A leggyakrabban kötelező-, casco- és általános felelősségbiztosítást kötnek vállalkozások a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményei szerint. A céges biztosítási piacon a legaktívabbak az agrárvállalkozások.

A kkv szektorban átlagosan a cégek 89 százaléka rendelkezett valamilyen biztosítással a K&H kkv bizalmi index kutatás 2021 utolsó negyedéves eredményei szerint, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) várakozásait vizsgálja. A megkérdezett vállalkozások 62 százalékának volt gépjárműbiztosítása (kötelező gépjármű-felelősség biztosítás és casco). Általános felelősségbiztosítással 10-ből 6 vállalkozás rendelkezett a felmérés idején.

Az agrárcégek a legaktívabbak

A legnagyobb arányban az agrárcégek biztosítottak (94%) felmérés szerint. Ez persze nem meglepő, hiszen rendkívül magas kockázatnak vannak kitéve. Az aszály, a jégeső vagy a fagykár ugyanis a termés meghatározó részét pillanatok alatt elviheti, és ezzel a termelési ciklusban akár minden bevétel kárba veszhet – emelte ki a bankcsoport témában készült összefoglalója. Biztosítottság tekintetében a mezőgazdasági szektort az ipari, építőipari kkv-k követik (91%). A kereskedelemben (88%) és a szolgáltatók között (87%) viszont átlag alatti a vállalati biztosítással rendelkezők aránya.

K&H kkv bizalmi index

Az is megfigyelhető a megkérdezettek körében, hogy minél nagyobb egy kkv, annál jellemzőbb, hogy van általános felelősségbiztosítása, illetve céges gépjárműve és így kötelező-felelősségbiztosítása. Amíg a mikrocégeknél 59 százalék az utóbbit kötők aránya, a kisvállalkozásoknál 61 százalék, a középvállalkozásoknál pedig 85 százalék. Általános felelősségbiztosítása a legkisebb kkv-k 51 százalékának, a közepes méretűek 66 százalékának van, a legnagyobbak viszont már 10-ből 8 esetben rendelkeznek azzal.

Hirdetés

Hirdetés

Testreszabható megoldások

Az egy-egy szektorra jellemző, speciális biztosítások tekintetében szintén az agrárium jár az élen, ahol a cégek 53 százalékának van mezőgazdasági biztosítása. A szolgáltató vállalkozások 46 százalékának szakmai felelősségbiztosítása, míg az iparban és az építőiparban ehhez képest jóval alacsonyabb (26%) az építési-szerelési biztosítással rendelkező vállalkozók száma.

Az adatokat értékelve Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosítási üzletágának vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani, kifejezetten bizonytalan helyzetben a vállalkozásoknak egyértelműen magasabbak a kockázatai, ezért minél szélesebb körű védelmet nyújtó biztosításokra van szükségük.

Érdemes lehet például vagyonbiztosítást kötni, amely természeti, elemi katasztrófák, például árvíz, felhőszakadás vagy jégverés esetén is fedezi a károkat. Ezek a biztosítások amellett, hogy segítenek a nehéz helyzetekben talpon maradni, testreszabhatók, megköthetők oly módon, hogy csak azon váratlan események ellen nyújtsanak védelmet, amelyek a céggel reálisan meg is történhetnek. Megfontolandó lehet továbbá a szakmai felelősségbiztosítás is, amellyel a vállalkozás tevékenységéből adódó kockázatokat lehet kivédeni.

 
Kérj segítséget szakértőnktől!
Ft
Ft
A lenti gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi tájékoztatóban
Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed!
Munkatársunk rövidesen felveszi Veled a kapcsolatot!
Ha addig is további kérdésed lenne, írj nekünk a bankmonitor@bankmonitor.hu címre.

Erősen árérzékenyek a vállalkozások

Tízből kilenc kkv-nak (88%) nagyon fontos az ár-érték arány a biztosító kiválasztásakor. Emellett szorosan követik a cégek a korábbi pozitív tapasztalatokat (85%) és a lefedett kockázatokat (83%). A Bankmonitor szakértői segítenek összeállítani a vállalkozások számára a megfelelő védelmet a legkedvezőbb ár mellett..

K&H kkv bizalmi index kutatás céges biztosítás döntési szempontok

A digitális megoldások térnyerését mutatja a felmérés eredményei alapján, hogy jelentőségben az online elérhetőség (71%) felzárkózott közvetlenül a személyes ügyfélkiszolgálás (79%) és a személyes kapcsolattartó (78%) mellé. Mindeközben a fiókhálózat közelsége a legkevésbé fontos szemponttá vált (44%) a szerződő partner kiválasztása során.

Iratkozz fel hírlevelünkre

Csatlakozz te is a több mint 160 000 feliratkozott olvasónkhoz és értesülj elsők között a gazdasági hírekről és a legjobb pénzügyi ajánlatokról.

Hirdetés
Hirdetés