Ha valaki munkáltatóként jövőre már részesíteni szeretné dolgozóit az adómentesen nyújtható lakáshitel törlesztési támogatásban, akkor érdemes mielőbb, még idén elkezdeni az előkészületeket – derült ki az OTP Bank tegnapi sajtótájékoztatóján. A teljes lebonyolításhoz segítséget nyújt az OTP ADLAK szolgáltatása, amely jelentős terhet vesz le a támogatást adó munkáltatók válláról, egyúttal segíti a munkavállalók eligazodását is függetlenül attól, hogy a lakáshitelt melyik bank nyújtotta.
Ismétlésként: Mi a lakáshitel törlesztési támogatás lényege?
A munkáltató 5 év alatt összesen maximum 5 millió Ft-ot, de legfeljebb a vételár, építési/korszerűsítési költség 30%-áig terjedő összegű támogatást nyújthat dolgozójának lakáshitel törlesztésre. Feltétele, hogy a dolgozó megfelel a méltányolható lakásigény kritériumainak, aminél az együttköltözők számát, valamint az ingatlan szobaszámát vizsgálják. A részletek korábbi cikkünkben is olvashatók.
Miben segít az OTP ADLAK szolgáltatás
A pénzintézet idén májusban elsőként indította el szolgáltatását, amellyel jelentős adminisztrációs tehertől mentesíti a munkáltatókat. A szolgáltatásra leszerződő foglalkoztatóktól – meghatározott díj ellenében – átvállalja a támogatás adómentességi kritériumainak vizsgálati feladatait és azokról kiállítja a megfelelő igazolást.
Igény esetén biztosítja a teljes adminisztrációs, eljárási, átutalási és igazolási feladatkört is. Ebből adódóan a munkavállalónak is tájékoztatást és segítséget nyújt a folyamat során.
Már eddig is jelentős a támogatás iránti érdeklődés
Mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részéről jelentős érdeklődés tapasztalható az idén januárban bevezetett munkáltatói támogatás iránt. Nem is csoda, hisz a támogatás adómentesen nyújtható, azaz az erre szánt keret teljes egészében
lakáshitel törlesztésre fordítható.
Az OTP ADLAK szolgáltatás májusi indulása óta 150 munkáltatói szerződéskötés van folyamatban, a pénzintézet idén még több mint 500 szerződés megkötésére számít és jelentős felfutással kalkulálnak a 2015-ös évben.
A juttatás bevezetése hosszú folyamat
Nagyjából két hónapos előkészülettel jár, mire az első támogatás összege folyósításra kerülhet, így nem érdemes várni. Már csak azért sem, mert a következő éves Cafeteria keretet jellemzően előre, előző év végén kell az egyes választható elemekre felosztani. Fontos, hogy a szolgáltatásra a munkáltatónak kell leszerződnie, ezt követően részesülhet a dolgozó juttatásban. Ettől függetlenül fontos, hogy munkavállalóként jelezzük igényünket a munkahelyen. „Ez a munkáltatónak is érdeke, hiszen így valódi igények alapján tudja kialakítani a Cafeteria rendszerét.” – mondta el Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
Ha a lakáshitel még épp most lesz aktuális, segítünk a választásban. Add meg adataidat, és visszahívunk!
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.