A hitelmoratórium automatikusan életbe lép, amennyiben az ügyfél nem nyilatkozik arról, hogy a hitelét március 19. után is tovább szeretné törleszteni. Összegyűjtöttük, hogy az egyes bankoknál hogyan lehet nyilatkozni. Fontos, hogy ha most nem kéred a törlesztés felfüggesztését, ám később (december 31. előtt) mégis élnél a lehetőséggel, akkor erre bármikor lehetőséged van.
K&H Bank
- K&H e-bankban:
- Lakáshitel, babaváró hitel, munkáltatói és személyi kölcsönök esetén a hitelek menüpontban a nyilatkozat törlesztési moratóriumról blokkban.
- Más típusú hiteleknél és kölcsönöknél az üzenetek menüpontban kell írni, megadva a hitel azonosítóját is.
- K&H mobilbankból telefonon:
- Lépjen be a K&H mobilbank alkalmazásba!
- Válassza az elérhetőségek/gyorshívás funkciót!
- Lépjen be a bankszámlák, bankkártyák menüpontba!
- K&H mobilbank üzenetben:
- Lépjen be a K&H mobilbank alkalmazásba!
- Belépés után az üzenetek menüpontban a jobb felső sarokban nyomjon a + gombra!
- Válassza ki az információ üzenet kategóriát!
- Az üzenetben lehetőség szerint adja meg a hitel azonosítóját is!
- A K&H TeleCenteren keresztül:
- Hívja a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámot, majd válassza az 5-ös menüpontot.
Hirdetés
Hirdetés
Budapest Bank
- Internetbankon
- Telebankon
- A Budapest Bank honlapján
Információ a hitel moratóriumról a Budapest Bank ügyfeleinek.
UniCredit Bank
- eBanking internetbanki szolgáltatáson keresztül: a „Törlesztési moratórium nyilatkozat” – a szokásos módon belépve a szolgáltatásba – a Hitelezés menüben, a Hiteleim oldalon érhető el. Aki több hitele esetében is meg szeretné szüntetni a törlesztési moratóriumot, annak minden érintett hitelére vonatkozóan külön nyilatkozatot kell kitöltenie.
- Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül: a 061/20/30/70-325-3200 telefonszámon banki munkanapokon 8.00-18.00 óra között. A felajánlott lehetőségek közül a 9-es, majd az 1-es, azaz a Törlesztési moratóriummal kapcsolatos információk menüpontot kell választani.
CIB Bank
A CIB Bank tájékoztatása szerint annak, aki korábban állandó átvezetési/átutalási megbízást adott meg a törlesztőrészletek rendezésére, azt vissza kell vonnia, ezek leállítása ugyanis nem történik meg automatikusan.
- Lakossági lízing ügyfelek: amennyiben valaki csekken már befizette a díjat, annak le kell töltenie az a cib.hu oldal alján a kapcsolódó dokumentumok között található rendelkező nyomtatványt, majd kitöltve beküldeni a lizinghitelcentrum@cib.hu e-mail címre, hogy a befizetett törlesztőrészleteket visszautalhassa a bank.
- Lakossági ügyfelek – online nyilatkozat: a CIB Internet Bankon, a CIB Bank Online-on vagy a CIB Bank Mobilalkalmazásban egyaránt lehet nyilatkozni a törlesztés folytatásáról.
- Lakossági ügyfelek – telefonos nyilatkozat: a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül lehet nyilatkozni a (+36 1) 4 242 242 számon.
- Céges lízing ügyfelek: a nyilatkozatot cégszerűen kell aláírni, illetve a nyilatkozat mellé egy aláírási címpéldány másolatot is csatolni kell.
- Vállalati ügyfelek: a céges ügyfeleknek a kapcsolattartójukat kell megkeresniük, vagy amennyiben a vállalat rendelkezik önálló cégjegyzővel, akkor a CIB24-en keresztül is jelezhetik fizetési szándékukat.
- Kisvállalati ügyfelek: lehetőség van a cib.hu oldal alján a kapcsolódó dokumentumok között található kisvállalati ügyfeleknek szóló tájékoztató kitöltésével nyilatkozni. A kitöltött dokumentumot el kell küldeni a kisvallalkozasok_moratorium@cib.hu e-mail címre.
Erste Bank
- Lakossági hitel esetén: amennyiben valaki aktív hozzáféréssel rendelkezik, akkor az Erste NetBankon bármikor, illetve az Erste TeleBankon (+36 1 298 0222) nyitvatartási időben, hétfőtől-péntekig: 7-21 óráig nyilatkozhat.
- Hitelkártya esetén: ha valaki hitelkártyával és/vagy folyószámla hitelkerettel rendelkezik, nyilatkozatát egyelőre az Erste NetBankban, az ott felugró nyilatkozási felületen teheti meg.
Raiffeisen Bank
- Telebank: a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a +36 80 488 588-as, belföldről ingyen hívható telefonszámon, a 7-es menüpontban lehet nyilatkozni.
- Bankfiók: a Raiffeisen Bank fiókjaiban is lehetőség van nyilatkozni, de a jelenlegi helyzetben elsősorban a telefonos ügyintézést javasolják.
MKB Bank
- Lakossági online nyilatkozat: a NetBANKár felületen keresztül.
- Vállalati online nyilatkozat: a NetBANKár, a NetBANKár Business, vagy a PCBankár Business felületen keresztül.
OTP Bank
- Internetbankon: a nyilatkozatot a Fizetési moratórium menüpontban a Törlesztés folytatását választva lehet megtenni. A feldolgozási idő több nap is lehet.
- Az OTP Bank weboldalán: Ha valakinek nincs internetbank hozzáférése vagy ingatlanlízing szerződése van, akkor az OTP weboldalán nyilatkozhat. A feldolgozási idő több nap is lehet.
Takarékbank
A moratóriumból való kilépéshez a lakossági és vállalati ügyfelek ITT tölthetik le a szükséges dokumentumot.
- Postai úton: a Takarékbank Zrt. 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 9. címre kell elküldeni a nyilatkozatot.
- Telefonos ügyfélszolgálaton: a +36 1 311 3110-es telefonszámon is lehet nyilatkozni.
- E-mailen: a kozpont@takarek.hu címre is el lehet küldeni a nyilatkozatot.
- Bármelyik bankfiókban: személyesen is lehet nyilatkozni.
Ha szeretnél mindent megtudni a hitel moratóriumról, akkor a Hitel moratórium kisokos oldalon mindig friss információkat találsz!