MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Ne hagyd rászedni magad – Sokba kerülhet az értékesítői trükk

  • 2017.11.08.
  • szerző: bankmonitor.hu

Ügyintézés közben már veled is előfordulhatott, hogy különböző megtakarítási konstrukciókat, biztosításokat ajánlottak a figyelmedbe, vagy éppen éltél is a lehetőséggel. A CashMester legújabb részében azonban arra hívjuk fel a figyelmet, hogy nem árt résen lenned. A pénzügyi ajánlatok összehasonlítása minden élethelyzetben életmentő lehet, és végeredményként a pénztárcád is vastagabb maradhat.

Mi történt pontosan?

Néhány napja éppen ügyintézésnek indultunk neki, egy teljesen kihasználatlan, „halott” értékpapírszámla lezárása volt a cél. Az ügyintéző rendben teljesítette is a kérést, de ami ezután jött, arra nem számítottunk. Mindenféle megtakarítási termékre, bankbetétre, lakástakarékra, nyugdíj-előtakarékosságra beszéltek volna rá, pedig éppen egy számlát zártunk le. Lehet, hogy már veled is történt hasonló eset, azonban most azzal is felvértezünk, hogy mi lehet a jó reakció hasonló helyzetben.

Mit jelent ez magyarul?

Egyfelől nagyon örülhetünk annak, hogy olyan megtakarítási termékeket is elérhetünk, amelyek pénzügyi tudatosságra tanítanak, és még állami támogatás is jár hozzájuk. Tipikusan ilyen a lakástakarék a 30%-os támogatással, vagy az éppen az év végével fő szezonjukat élő nyugdíj-megtakarítások a 20%-os adó visszatérítési lehetőséggel. Ezzel együtt vannak olyan pénzügyi megoldások, amelyek adott esetben nem bizonyulnak jó választásnak (például kire ne próbáltak volna már a csekk befizetése közben rásózni egy drága biztosítást).

Az tiszta sor, hogy az ügyintézőknek érdeke, hogy egyik-másik konstrukció után fenntartsa az érdeklődést, és potenciális ügyfeleket szerezzen. Az emberek egy része csípőből elutasítja a hasonló ajánlatokat, ugyanakkor vannak olyanok is, akik horogra akadnak, és egyből beleugranak a felkínált lehetőségbe.

Nem érdemes azonban gondolkodás nélkül megkötnöd semmilyen terméket, még akkor sem, ha ahhoz hangzatos akciót, nyereményjátékot hirdetnek. Természetesen az információ mindig jól jön, így célszerű elkérni mindent az ajánlatról.

Ugyanakkor hagyj magadnak időt, hogy minden lényeges tudnivaló fényében hozhass döntést. Hiába, hogy beleférne az elképzeléseidbe és a keret is rendelkezésre állna a megtakarításhoz, ha egyszerűen rossz lóra teszel így.

Miért kellene engem érdekelnie?

A kulcsszó a pénzügyi tudatosság, vagyis minden döntés előtt alaposan utánajárni, hogy miről is van szó. Csak elvétve fordul elő, hogy a bankodnál éppen a legjobb vásárral kecsegtetnek, hiszen sok pénzügyi termék esetében iszonyatosan nagy eltérések adódnak a pénzintézetek között.

Elég itt egy olyan mindennap használt dologra gondolnod, mint egy bankszámla, vagy mint az életed vélhetően legnagyobb pénzügyi döntései között számon tartott lakáshitel. Egy bankszámlánál éves szinten akár tízezreket, míg egy lakáshitel 10-20 éves futamideje alatt akár milliókat spórolhatsz meg.

Már csak ezért is érdemes egy összehasonlító kalkulátorra rápillantani, mert ezzel rögtön kideríthető, hogy mit is kínálnak a bankok. A részletekbe belemenve mégis előfordulhat, hogy tényleg visszautasíthatatlan ajánlatot kaptál (ez a ritkább), ekkor természetesen le kell csapni a lehetőségre.

Hasonló témákról értesülhetsz a Bankmonitor legújabb CashMester című hírleveléből. Ha szeretnél gyorsan, praktikus információkhoz hozzájutni hetente egyszer, amiből forintosítható hasznod származhat, akkor regisztrálj. Megéri!

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.