A digitalizációnak, az online lehetőségek térhódításának és a felhasználói igényeknek köszönhetően nap mint nap újabb innovációk jelennek meg a bankszektorban is. Ma már számos ügyet online, akár a telefonunkról is elintézhetünk. Melyek ezek és hogy vélekednek a felhasználók az egyes banki mobilappokról?
A koronavírus járvány és a felhasználói igények tovább fokozták a bankszektor digitális fejlődését. Ma már szinte minden nagyobb pénzintézet rendelkezik netbankkal és a telefonra letölthető banki mobilapplikációval is, amelyek kényelmes és gyors ügyintézést tesznek lehetővé.
Cikkünkben utánajártunk, milyen a hazai bankok mobilappjainak megítélése a felhasználók véleménye szerint és milyen pénzügyek intézhetők el online az appokon keresztül.
Melyik banké a legkedveltebb mobilapplikáció?
Hogy kinek melyik banki applikáció tetszik leginkább, az relatív, így az, hogy a felhasználók átlagosan hogyan értékelték és véleményezték ezeket, jóval többet mondó lehet.
A hazai bankok applikációi már Android és iOS rendszerrel rendelkező készülékeken is használhatók, így a Google Play és App Store háza táján is körülnéztünk, hogy állnak a banki appok értékelései.
Hirdetés
Hirdetés
Mit intézhetünk el mobilbankon keresztül?
Sokak számára örömhír, hogy a legtöbb banki ügy intézéséhez már nem kell befáradnunk feltétlenül a bankfiókba. Az utazással, várakozással töltött idő drága, főleg hogy egyre kevesebb az elérhető bankfiók, főleg a vidéken élők kénytelenek fél napos túrára keszülni, szabadságot kivenni, ha személyes ügyintézés szükséges.
Az online megoldásoknak tehát egyre nagyobb a jelentősége. Ma már vásárolhatunk, fizethetünk bankkártyánk nélkül, mobiltelefonnal, vagy okosórával is, a mobil platformok és applikációk egyre többet tudnak, a felhasználók legnagyobb örömére.
A digitális bankolás tehát a bankok netbanki felületén és mobilappjain keresztül érhető el. Az applikációk a netbankok kistestvérei, még nem tudnak annyit, mint a pénzintézetek online felületei, de a legfontosabb funkciókat mindenképpen ellátják.
A legtöbb bank mobilappjával könnyedén és gyorsan elintézhetők az alábbiak:
- számlaegyenleg, számlakivonat megtekintése, letöltése,
- tranzakciók követése, átutalás, állandó megbízások, csoportos beszédések beállítása és kezelése,
- kártyabeállítások, limitek kezelése,
- értesítések kezelése,
- csekkfizetések,
- egyéb banki szolgáltatások igénylése, beállítása.
A kényelmes online megoldásokkal tehát idő és pénz is spórolható. Több bankszámla számos ingyenes szolgáltatásokat kínál, ha az ügyintézés a netbankon, vagy mobilappon keresztül történik. Ilyen például a kizárólag a Bankmonitornál elérhető, online igényelhető CIB ECO bankszámla, az UniCredit Partner Aktív Zéró csomagja, vagy a Raiffeisen Prémium Gold 2.0, amelyeknél díjmentes többek között a havi számlavezetési díj, az átutalások, a bankkártya éves díja és akár a készpénzfelvétel is.
További előnye a mobilappoknak, hogy beállíthatók az úgynevezett push értesítések, amelyek a drága sms-eket hivatottak kiváltani. A push üzeneteket a legtöbb banknál a netbanki felületen lehet beállítani, ezután a telefon kijelzőjére érkeznek a biztonsági értesítések, amelyek szintén díjmentesek.